י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עדות מהשטח

ירושלים: מצוקה קשה במלונית הקורונה; עלול להסתיים באסון

בימים האחרונים הולכת וגואה המתיחות במלונית הקורונה דן פנורמה בירושלים בה שוהים חולים חרדים • במהלך השבת אף נקראה המשטרה להתרחשויות במלון • מעדויות שזורמות ל'בחדרי' - מהרגע הראשון שהחולים הגיעו למלון הם מוקפים בתחושת עוינות "תנהגו איתם ביד קשה" 

ירושלים: מצוקה קשה במלונית הקורונה; עלול להסתיים באסון
סעודה במלונית קורונה צילום: באדיבות המצלם

אלפי יהודים חרדים שוהים בימים אלו במלוניות הקורונה השונות הפזורות ברחבי הארץ, אך נראה כי באחת מהן המצב כבר הפך לבלתי נסבל.

ד' בחור ישיבה המאובחן כנשא של נגיף קורונה, ואשר שוהה במלון הקורונה 'דן פנורמה' בירושלים מספר ל'בחדרי חרדים' את המתחולל במלון הקורונה 'דן פנורמה' בירושלים: ביום רביעי הוחלט להעביר אותנו ממלון 'קראון פלאז'ה' למלון 'דן פנורמה', ההחלטה על ההעברה מובנת. כי בקראון פלאז'ה יש חצר ודשא ופה אין, לכן עשו הפרדה ששם יהיו המשפחות ופה הבחורים והגברים. מדובר בצעד קשה כי פה השהייה היא רק בתוך רק בניין ואין לך לאן לצאת ואין לך איפה לנשום אוויר, אבל כאמור ההחלטה מובנת.

מיד עם הגעתנו ל'דן פנורמה' הרגשנו בתחושת עוינות מצד הצוות. וכפי שאחד האורחים סיפר לי לפני הגעתנו למלון קיבלו העובדים תדריך "אתם מקבלים עכשיו את הציבור הכי קשה תנהגו איתם ביד קשה". ואכן התחושות הן של 'התנהגות ביד קשה'. יהודי בן 70 קיבל חדר בקומה 10, הוא התחנן בפני העובדים שהוא לא יוכל בשבת לעלות ולרדת את כל המדרגות. "כך החלטנו" הגיב לו הצוות.

צוות המלון מרשה לעצמו לזלזל בחולים. בשעה אחד וחצי בלילה מכריזים העובדים הודעות במערכת הכריזה. והחולים שגם כך תשושים, מתעוררים מזה באמצע הלילה לשווא. בכלל לרשות כלל החולים עומדים רק 3-4 עובדים. "תפנה לבד את האוכל מהשולחן, אם לא אתם תאכלו בסעודה הבאה על הזבל" "אתם לא מלשמים תגידו תודה על מה שאתם מקבלים" הם רק קטן חלק מהאמירות שהחולים שומעים מהצוות.

גם על התנאים בחדר האוכל מתלונן ד' ל'בחדרי חרדים', בקראון פלאז'ה לא היו תלונות כאן מדובר במגשיות עם אוכל מזעזע. יש כאן 400 איש במלון, והם לא מוציאים את האוכל בצורה נכונה. כאשר בנוסף ל'חמגשיות' עם אוכל לא טעים, הם מוציאים בנוסף תבניות עם סלטים, תבנית אחת מכל סוג ל-400 איש, וכל הציבור נדחף, והזקנים והתשושים לא מקבלים אוכל והמצב לא נעים.

מלון עם חולים חרדים אמור לדעת שבשבת זה יום עם סעודות מיוחדות. הצוות במלון טענו שזה כמו עוד יום חול, ואת סעודת יום השבת הם הגישו כמו כל יום חלבי בין השעות 8 ל 10. הרבה מאד מהחולים גם את זה לא אכלו, היות והתפילה הסתיימה בשעה 10:15. סעודה שניה ביום השבת נתנו בין השעות 12 ל 2 בצהריים ושוב לא קיבלנו סעודות בשבת. רק במוצאי שבת עוד משהו קטן.

אין רופא במלון או כוחות הצלה כלשהן. ובשבת בלילה איש מבוגר לא הרגיש טוב, אברך ששוהה אף הוא במלון ויש לו קצת ידע רפואי ביקש מהצוות תיק רפואי בתגובה קיבל תיק עם פלסטרים. לבסוף פונה האיש לבית החולים.

בעיקר מבקשים וזועקים החולים "צריך לדאוג לחולי הקורונה לקראת יום הכיפורים לשתייה או מים בשיעורים. צריך לדאוג שבכל מלון קורונה יהיו צוותי רפואה. המצב יהיה קשה. האברך היחיד שיודע קצת 'הצלה' רוצה לברוח מהמלון ולא להזדקק להשתלט לבד על המחדל הצפוי". רח"ל.

מדובר צה"ל נמסר: מלונית ״דן פנורמה ירושלים״ ככל המלוניות המאכלסות חולי קורונה, הינה מתקן הבראה הבא לתת מענה חלופי לאשפוז. ביום שישי האחרון פרצו מספר חולים במלון את החסימות המפרידות בין האזור ״הצהוב״ (בו שוהים חולים), לאזור ״הירוק״ (בו שוהים אנשי צוות המלון ופיקוד העורף) וחדרו בין היתר למטבח המלון. פריצה זו גררה עיכוב בהגשת ארוחת הצהריים עקב צורך בחיטויו מחדש. במהלך מהאירוע, החולים שפרצו את המחיצות קראו קריאות משפילות לעבר חלק מהעובדים וסירבו להתפנות. עובדי המלון מצרים במידה ותושבי המלון נפגעו במהלך חילופי הדברים.

המלון נערך עם תפריט מגוון ועשיר, כמויות גדולות של אוכל וחדר האוכל נערך בצורה מהודרת לקראת השבת. לאחר הארוחות נותרו כמויות אוכל גדולות, מה שמעיד שלא היה מחסור באוכל.

בנוסף, בכלל מלוניות הקורונה אין ולא אמורים להיות צוותי רפואה קבועים. הטיפול בשוהים במלון במידת הצורך נעשה על בסיס ביקורים תדירים של רופא והגעה של חובש או אמבולנס בהתאם לצורך ולפי קריאות החולים למול קופות החולים. לקראת יום הכיפורים מערך המלוניות נערך בכוננות של חובש, הנמצא במרחק של כשלוש דקות הגעה למלון מרגע הקריאה.

צוות המלונית יחד עם צוות פיקוד העורף עושים ככל שביכולתם לסייע ולהנעים את שהות המחלימים במלון וכן לשפר את רווחתם. באירוע חציית האזורים במלון נעשה שימוש במערכת הכריזה על מנת לקרוא לפורצים לחזור לאזורם כמקובל בנהלים לטיפול באירועי משמעת. משסרבו להתפנות מהאזור ״הירוק״ הגיע צוות משטרה שניסה לפזר אותם.

קורונה מלונית דן פנורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד