י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חייבים להתעשת"

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא נצא מהסגר אחרי החגים"

הסגר ההדוק כבר כאן, ואזרחי ישראל נתונים תחת הוראות מחמירות והגבלת חופש התנועה • מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי צופה כי הסגר כאן לעוד תקופה לא פשוטה גם אחרי החגים

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא נצא מהסגר אחרי החגים"
פרופ' חזי לוי צילום: לע"מ

ביום שישי האחרון בשעה 14:00 נכנסה מדינת ישראל לסגר הדוק, תחת מגבלות התרחקות עד 1,000 מטר וסגירת בתי כנסיות. הסגר צפוי להתבטל לאחר שמחת תורה, אולם בשיחה הבוקר בגלי צה"ל אומר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, כי ככל הנראה הוא יימשך גם הרבה אחרי החג.

לדבריו, "מניח שלא נצא מהסגר מיד אחרי שמחת תורה. גם הלימודים לא יתחדשו במלואם מיד אחרי סוכות". הוא הסביר כי המדד ליציאה מהסגר הוא לרדת לפחות ל-10% הדבקה, בעוד שהיום אנחנו נמצאים ב-15 אחוזי הדבקה.

בנוגע להפגנות השמאל ההמוניות שהתקיימו אמש (מוצ"ש) ללא ריחוק חברתי ושמירה על ההנחיות אמר לוי, כי ‏הוא "קורא לכולם - למרות הזכות להפגין, אנחנו חייבים להתעשת. בנינו מתווה שמאפשר הפגנות בחוץ בקפסולות, מה שראינו אתמול בלילה שמר על המתווה הזה?".

הוא הוסיף כי ‏הוא "מוטרד כאזרח ישראלי. מרגיש כאילו אנחנו לא רואים מה קורה, לאן אנחנו דוהרים? אנחנו רואים התקהלויות ענק, חשש לתפילות במקומות בהם ביקשנו לצמצם".

משרד הבריאות ד"ר חזי לוי קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד