י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברוך דיין האמת

ערב היום הקדוש: הרבנית אשת האדמו"ר נפטרה

הרבנית מרת טובה הלפרין מוואסלוי ע"ה נפטרה הלילה בגיל 78. כל חייה עמדה לימין בעלה הרבי שליט"א. הלוויתה היום מבני ברק לבית החיים 'נחלת יצחק' בגבעתיים

ערב היום הקדוש: הרבנית אשת האדמו"ר נפטרה
הרבי מוואסלוי בטיש יארצייט לאביו צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: הלכה לעולמה הרבנית הצדקנית מרת טויבא גיטל טובה הלפרין ע"ה אשת חבר ליבלחט"א האדמו"ר מוואסלוי מפארי אדמו"רי בית רוז'ין שנפטרה הלילה בגיל 78. 

הרבנית ע"ה נולדה בי"ב טבת תש"ב לאביה הגאון החסיד רבי יהושע העשיל ברים זצ"ל ראש ישיבת רוז'ין, ולאמה מרת רבקה לאה ע"ה. בבית זה ספגה תורה ויראת שמים כדרך בית רוז'ין. 

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה האדמו"ר רבי אברהם שמשון שלום הלפרין. האדמו"ר מוואסלוי. בנו של האדמו"ר רבי יעקב יוסף שלמה זצ"ל. 

במהלך השנים הרבי ורעייתו מתגוררים בימות החול בבני ברק ובשבתות וחגים בבית אביו של הרבי בתל אביב, הרבי הוא בין האדמו"רים האחרונים הפעילים שם, זאת על פי צוואתו של אביו שהסתלק לבית עולמו בשנת תשמ"ה.

בבית אביו בשדרות בן-גוריון מתקיימים מדי יום תפילות ושיעורי תורה. בסוכות מקיימת החסידות שמחת בית השואבה בהשתתפות רבים מתושבי תל אביב.

כל חייה עמדה לימין בעלה הרבי שליט"א ששוקד על תלמודו בעבודת ה' מופלאה. 

הרבנית הייתה מחנכת ומנהלת בית הספר 'בית יעקב' דחסידי ויז'ניץ בבני ברק, ואת בית הספר בעמנואל והסמינר החסידי בבני ברק, כמו כן הייתה מנהלת של נשות אגודת ישראל, בחייה העמידה דורות של אלפי בנות. בבית כנסת בתל אביב הייתה מבשלת שנים רבות ודואגת לכל אחד ואחת. גם כשהייתה חולה הייתה שולחת סירים מלאים עם אוכל לנזקקים ולבעלי תשובה שבעלה האדמו"ר היה מקרב בתל אביב ומכניס אליו כל המי ומי.

הייתה מבוקשת מאוד בהרצאות לנשות ובנות ישראל. 

אחד החסידים מספר ל'בחדרי חרדים' "איזו אישיות. איזו אצילות, חוכמה, גמילות חסדים מאין כמוה. הכרתי את הרבנית שנים. לא הכרתי אשת חסד גדולה ממנה בדור הזה. עם כל המחלות שהיו לה וסבלה שנים, עמדה ודאגה לכולם בגוף ובנפש. ווי לנו בערב יום הקדוש הזה על עוד צדקת אדירה שהלכה מאיתנו בטרם עת".

זכתה והותירה אחריה דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים. אחותה הרבנית הדסה רייזיל שתחי' אשת האדמו"ר מבוהוש. 

מסע הלוויה הבוקר (ראשון, ערב יום הכיפורים) בשעה 11:00 מבית המדרש וואסלוי ברחוב יצחק מאיר הכהן 5 בבני ברק, ובשעה 12:00 בבית עלמין נחלת יצחק שם תיטמן. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

וואסלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד