י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אזהרה בערב היום הקדוש

הרבי מויז'ניץ לחסידים: אלו שבסיכון איני לוקח עליהם אחריות

הרבי מויז'ניץ קורא למי מחסידיו שחש אף תסמין קל ביותר או מיחוש שלא יבוא לבית מדרש כלל. כן הצהיר כי אינו לוקח אחריות על המבוגרים או אלה שבריאותם אינה תקינה ונמצאים בסיכון. הרבי אמר לכל הגורמים לבל יהינו לפגוע חס ושלום לא בבתי כנסת, בבתי חינוך ובמקוואות

הרבי מויז'ניץ לחסידים: אלו שבסיכון איני לוקח עליהם אחריות
הרבי מויז'ניץ צילום: שלומי טריכטר

לאחר דברות קודש חוצבות להבות שנשא האדמו"ר מויז'ניץ בטיש בליל שבת שובה - בהם ביקש לעורר זכויות בערב יום הקדוש, להתפייס עם הבורא ברוך הוא כפי שאמר סבו הרה"ק ה'אמרי חיים' בגרויסווארדיין בערב היום הקדוש תש"ו לאחר המלחמה, לרצות את חברו באמת ולזכות לביטול כל הגזרות.

האדמו"ר הוסיף מנהמת לב שבד בבד עם עובדת הדבר שחיי קיום התורה והדת נדרשים להמשיך ביתר שאת, לרבות בתי כנסיות, מקוואות, ובתי חינוך לבנים ולבנות ויש לעמוד על כך במלוא התוקף.

באשר לנגיף הקורונה שלדאבוננו הולך ומתפשט ביתר שאת, אמר הרבי: "חייבים לנקוט משנה זהירות יתרה. כל אלו שהוכח לגבי גילם ובריאותם כי ישנו חשש לשלומם ולהיזהר מאוד בבואם בשער בת רבים אינני לוקח אחריות עליהם".

כן, חזר ושנה את אשר הכריז המשב"ק ר' שאול גרינברגר בערב ראש השנה, כי מי שחש אף תסמין קל ביותר או מיחוש שלא יבוא לבית מדרש כלל, והוסיף כי אתמול נכנס אליו אברך שאחיו לא חש בטוב אבל לא מרגיש תסמינים, והורה לו הרבי שלא יבוא לבית המדרש.

"אמנם הכריזו זאת כבר בערב ראש השנה", אמר, "אך צריך ללמד זכות, אולי הציבור רוצה לשמוע מפי דייקא והנני אומר זאת במשנה תוקף. בל יהיו אלו חב לאחריני!!".

הרבי מויז'ניץ קורונה ערב יום כיפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד