י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מדאיג ומטריד

20 אלף חרדים נדבקו בנגיף בשבוע האחרון

"20 אלף חרדים נדבקו בנגיף בשבוע האחרון". את הנתון זה חושפת ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי. "כמעט מחצית מהחולים הקשים החרדים הם מתחת לגיל 60"

20 אלף חרדים נדבקו בנגיף בשבוע האחרון
פדיון כפרות ושוק ארבעת המינים בב"ב צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עד כמה מצב התחלואה במגזר החרדי חמור? ראש שירותי הציבור במשרד הבריאות, הד"ר שרון אלרעי, אומרת כי "מתחילת אלול רואים עליה גבוהה בציבור החרדי של פי 2 מאומתים מהציבור הכללי. רק בשבוע האחרון נדבקו 20 אלף חרדים, פי 3 מהציבור הכללי. כמעט מחצית מהחולים הקשים החרדים הם מתחת לגיל 60".

הד"ר מציינת כי "חובה לעטות מסכה, ומי שלא חש בטוב, כדאי מסכה גם בבית". את הדברים אמרה בראיון לבצלאל קאהן ברדיו 'קול חי'.

בתוך כך, הפרופ' אליהו סורקין, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בביה"ח 'מעייני הישועה' חשף הבוקר (ראשון) נתון מחריד: "40 אחוז מהחולים הקשים מאוד אצלנו הם אנשים צעירים. מגיל 19 ועד גיל 50. זה דבר חדש לחלוטין. אנו לא מכירים את המחלה הזו, גם לא מהגל הקודם".

לדבריו, "אנו נתקלים כעת במצבים שלא הכרנו. אנשים שמגיעים מהבית, מדברים בפלאפון, ותוך יום הם מונשמים ומורדמים. במצב כזה כל ההגדרות הקודמות - לא תופסות יותר מקום".

בד בבד, מנהל בית החולים מעייני הישועה, הפרופסור מוטי רביד מספר כי "העומס בבית החולים גדול ולכן הוחלט לפזר את מחלקת טיפול נמרץ לב כדי להעביר אנשי צוות רפואי לטיפול בחולי קורונה". את הדברים אמר בראיון לרשת ב'.

משרד הבריאות מדווח כי מספר חולי הקורונה במצב קשה זינק ל-749, לאחר שבשעות הבוקר עמד על 719. אתמול נדבקו 5,855 בני אדם ונעשו יותר מ-46 אלף בדיקות. שיעור הנדבקים מכלל הבדיקות גבוה מ-13%. מניין הנפטרים עומד על 1,450.

דוח של אגף המודיעין שהתפרסם הבוקר מלמד כי מספרם של החולים במצב קשה ממשיך לעלות עלייה תלולה, כ-70% בחודש האחרון. מדובר במספר הגבוה פי עשרה מבשלושת החודשים האחרונים. עוד נכתב בדוח כי בכמה בתי חולים ניכרת התקרבות לסף הספיקה שלהם. בנוסף מתברר כי שיעור הבדיקות החיוביות עלה והדבר מעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה שאותר בפועל.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד