י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הימים הנוראים עוד לפנינו

בכיר במשרד הבריאות: "המספרים שיפורסמו בימים הקרובים יהיו 'מופרעים' לאור ראש השנה"

ביומיים האחרונים המעבדות לא פועלות ומסיבה זו המספרים נמוכים יחסית אולם במערכת הבריאות מעריכים כי מנין החולים ימשיך לזנק בימים הקרובים. הרב משה גרינבוים מ'מכבי': "עכשיו זה לא הזמן לדרישות. תפנו למלונית הראשונה שמציעים"

בכיר במשרד הבריאות: "המספרים שיפורסמו בימים הקרובים יהיו 'מופרעים' לאור ראש השנה"
מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המספרים העדכניים אינם משקפים את התחלואה. היום פורסמו נתוני התחלואה וההדבקה כאשר לפי נתוני משרד הבריאות מספר המאומתים שהתגלו ביממה האחרונה עומד על 3,426. אך במשרד הבריאות מדגישים שלא מדובר גם לא בנתונים חלקיים.

מאחר וביומיים האחרונים (יום הכיפורים, וקודם לכן שבת) המעבדות לא פעלו, מבהירים במשרד הבריאות כי המספרים העדכניים צפויים להיות גבוהים, כשיש במשרד מי שטוען כי המספרים יצליחו לשבור שיא עולמי. "אני לא אופתע באם נגיע ליותר מ10,000 מאומים ביום", אומר לנו בכיר במשרד הבריאות, שצופה עליה רבה בעיקר לאור ההתקהלויות שהיו בימי ראש השנה, כשאת ההשלכות, לדבריו, אנו אמורים לראות בימים אלו, שבוע לאחר ראש השנה.

בכיר אחר במערכת הבריאות אמר ל-ynet כי בימים הקרובים צפוי מספר גבוה במיוחד של חולי קורונה חדשים. לדבריו, "נתונים המאומתים של שישי, שבת, ראשון ושני יהיו מופרעים. נצטרך להעריך מצב כסיכום ממוצע של ימים אלה. דווקא נתונים יום חמישי-שישי, שנובעים מהדיגומים של רביעי-חמישי, יהיו משמעותיים להבנת המשך מגמת התחלואה". הוא הוסיף: "בימים האחרונים היו קצת פחות בדיקות, אבל מחר ידגמו המון - וביום רביעי ידווח על הרבה מאומתים".

בינתיים, בקופות החולים מנסים לתת מענה למקרים הרבים המתגלים כמאומתים, כאשר בכל רגע נתון מתגלים עוד ועוד משפחות מאומתות, כשיש צורך הן להסדיר עבורן בדיקות והן לדאוג לפינוי מיידי למלוניות. הרב משה גרינבוים, מתאם קשרי חוץ ב'מכבי' מחוז דרום, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "בימים האחרונים צוות נרחב של הקופה מנסה לתת מענה לפניות הרבות שמגיעות מהריכוזים החרדיים, כשאנו נמצאים בגיוס מלא ועומדים על הרגליים ימים רצופים. עבדנו עד ערב החג, ומיד לאחר יום הכיפורים חזרנו לפעילות. המשימה היא להוציא כמה שיותר מאומתים למלוניות, וכך לקטוע את המשך ההדבקה".

הוא מציע לכל הפונים הרבים "לא לבוא עם דרישות, וללכת על ההצעה הראשונה שמגיעה. אנו כעת לא במצב שניתן לדרוש פינוי למלון מסוים ובוודאי שלא לדאוג לקומה נוחה. אנו כעת במצב חירום, כשמשימת העל היא לפנות את החיוביים ובכך לעצור את המשך התחלואה. חייבים לעשות כל מאמץ בכדי לקטוע את ההדבקה, אחרת נעמוד בפני קטסטרופה".

קורונה מכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד