י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ביקורת מבפנים

השר מ'כחול לבן' מודה: אין יום שהאופציה להתפטר לא עוברת לי בראש

נראה כי לפחות שר אחד ב'כחול לבן' מרגיש לא בנוח על כסאו ומפרסם הערב פוסט חריג, בו הוא מבקש סליחה מאזרחי ישראל שנפגעים מהסגר, כמו מתפללי בתי הכנסת שנסגרים על פי הוראת הממשלה החל מהערב, מבקר את הממשלה ואת הסיעה בתוכם הוא נמצא

השר מ'כחול לבן' מודה: אין יום שהאופציה להתפטר לא עוברת לי בראש
בני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביקורת מתוך הממשלה: שר התיירות אסף זמיר, מבכירי מפלגת 'כחול לבן' מטיח ביקורת מתוך הממשלה כנגד התנהלות הממשלה, בצל ההחלטה על הסגר. בפוסט מקיף שפרסם הערב (שני) הוא מודה כי הוא שוקל בכל יום לפרוש מהממשלה, כשהוא לא חוסך בביקורת גם על התנהלות סיעתו.

הוא מסביר מדוע התנגד להחלטת הממשלה להטיל סגר ומבקש סליחה מכל הענפים שנפגעו מההחלטה וכן ממתפללי בתי הכנסת שייסגרו החל מהערב עד לסיום הסגר.

בדבריו הוא מבקר את התנהלות הממשלה וכותב: "יותר מכל אני מצטער שבמקום להנמיך את להבות השנאה, אנחנו יושבים בממשלה שמלבה אותן. באפריל, במהלך המו"מ הקואליציוני, דיברנו על הקמת קבינט פיוס לאומי. זה הפך ברבות הימים לבסיס להמון דאחקות אבל רק כמה חודשים חלפו והצורך בפיוס מעולם לא היה נוכח יותר".

השר זמיר מציין כי "את כל פצעי החברה הישראלית חשפה הקורונה מלמטה ועד למעלה. היעדר משילות בחלקים מסוימים בחברה, היעדר יכולות אכיפה של המשטרה, אפס ערבות הדדית בין חלקים שונים באוכלוסיה ומערכת בריאות שאת תוצאות הזנחתה רבת השנים אנחנו רואים עכשיו, כשצוותי הרפואה המדהימים ומעוררי ההשראה עוד רגע נופלים מהרגליים ממחסור בכח אדם. אבל מעל כל אלו, ההנהגה. הנהגה שאני חלק ממנה ושעושה הכל מלבד להוות דוגמא אישית. הכל מלבד להיות ממלכתית ומאחדת. הנהגה שלא מתעלה לרגע הדרמטי הזה ונוהגת באחריות לאומית, אלא מתוך שיקולים פוליטיים ציניים".

אסף זמיר לצד יו"ר מפלגתו בני גנץ. צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

"אני מודה שהאמנתי שזה יהיה אחרת ושהשותפות הפוליטית הזו תייצב ותאפשר להוביל מהלכים שיאחו את החברה ויוציאו אותנו מהמשבר", מוסיף זמיר ומבקר את סיעתו שלו - סיעת כחול לבן, "חבריי ואני עוד לא ויתרנו על הנסיון היום יומי להפוך אותה לכזו אבל אני מודה שאנחנו בינתיים לא מצליחים מספיק. הגנה על מערכת המשפט ואכיפת החוק, הגנה על הזכות להפגין, נסיון למנוע מהלכים רעים בתחומי הכלכלה ושיפור כלשהו בקבלת ההחלטות ובייצוג חלקים רחבים ככל הניתן של העם בהליך קבלתן הן מנת חלקנו בינתיים ואני מודה שזו משימה מתסכלת וסיזיפית מאד".

על האפשרות של פרישה מהממשלה כותב השר זמיר, "אני שומע את הקולות שקוראים לנו לפרק את הממשלה ולהתפטר. אין יום שהאופציה הזו לא עוברת לי בראש ומאופסנת בארון כשאני נזכר באלטרנטיבה. בחירות בצל הקורונה. ממשלת מעבר של נתניהו ושות׳. העמקת השסע, תוצאות לא ידועות ופגיעה הולכת וגוברת במרקם החיים העדין בחברה שבחלק מהימים כבר מרגישה לי על סך התפרקות טוטאלית. לכבוד יום כיפור היה לי חשוב לשתף אתכם במחשבות שמצטברות אצלי כבר תקופה".

לדברי שר התיירות: "12 שנים שאני נבחר ציבור ולא פעם נאלצתי לקבל החלטות קונטרברסליות מאמונה שהם הנכונות עבור האזרחים במדינה ועבור מצביעיי. ההחלטה להיות חבר הממשלה הנוכחית היא במרחק הקשה מכולן אבל היא נעשתה בתום לב ומתוך רצון אמיתי להביא לשינוי לטובה בתקופה אולי הקשה ביותר שישראל ידעה מאז שנולדתי. חבריי נהגו לכנות את כניסתנו לממשלה כניסה מתחת לאלונקה, אבל אני תמיד מתאר את זה כקפיצה על רימון. משהו אינסטנקטיבי שאדם סביר יברח ממנו, שאי אפשר לצאת ממנו חי, אבל שבפעולה עצמה מציל אחרים. אני יודע שעבור רבים מכם הסבריי אינם משכנעים ופעולותי הפוליטית פגעו ופוגעות בכם. על כך אני מבקש היום סליחה".

מפלגת כחול לבן אסף זמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד