י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אני מוטרד מאד"

אנטישמיות בבריטניה: צלבי קרס רוססו על מכונית

בעיצומו של היום הקדוש רוססו צלבי קרס על מכונית שחנתה מול ביתו של יהודי בבריטניה. "זה נורא, זה אגרוף בטן. אני ואשתי, הנכדה של ניצולת שואה, מרגישים חרדים מכך", אמר היהודי לתקשורת המקומית

אנטישמיות בבריטניה: צלבי קרס רוססו על מכונית
צלבי קרס על מכונית בקינגסווד - בריסטול צילום: Nick Bayne

ניק באיין, יהודי תושב בריסטול שבבריטניה, סיפר כי הוא חש "כעס וחרדה" לאחר שצלב קרס ענק רוסס בעיצומו של יום הכיפורים על מכונית BMW שחנתה ממול מקום מגוריו. באיין אמר שהוא 'המום לחלוטין' כשראה את 'סמל השנאה הענק' על הרכב ברחוב וואייטרס - קינגסווד.

לאתר Bristolpost אמר באיין כי "זה נורא, זה אגרוף בטן. אני ואשתי, הנכדה של ניצולת שואה, מרגישים חרדים מכך זה היה ממש בסמוך למקום מגורינו, פעם הרגשנו שזו שכונה בטוחה למדי. זה הביא אותנו לקצה".

באיין חושש שהוונדליזם הגזעני הוא סימן למתיחות גוברת ברחבי העיר והמדינה. לדבריו, "זה סימן שאנשים מתחילים להרגיש בטוחים מספיק לעשות משהו כזה" אמר ניק. "זה מזעזע לחלוטין - סמל ענק של שנאה, יש הרבה יותר שנאה, הרבה יותר אנוכיות, ותזוזה לעבר לאומיות".

האירוע דווח למשטרה המקומית.

יעקב חגואל סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית מסר: "הסתה ומקרי אנטישמיות כלפי יהודים לא פוסחים גם ביום הכי קדוש בשנה, יום הכיפורים. פושעי השנאה האנטישמיים יודעים בדיוק מתי לכוון את המטרה שלהם, אני מודה למשטרה המקומית שמטפלת בעניין הזה במלוא הרצינות אבל זה לא מספיק. חייבים יד קשה והתראה עם ענישה כבדה, שלא תיתן לאותם מפגעים חופשיות לעשות את זממם כלפי היהודים בכל מקום ברחבי העולם".

צלבי קרס אנטישמיות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד