י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהרסיך ומחריביך ממך יצאו

פרופסור יהודי ישראלי - בריטי כינה את ישראל "נגיף מערבי"

פרופ' חיים בראשית חוקר תקשורת באוניברסיטה בלונדון בשורת התבטאויות חמורות כנגד פעולותיה של ישראל להגנה מפני הטרור הפלסטיני • הדברים נאמרים על ידו במשך השנים אך נאמרו שוב לאחרונה בכנס שאורגן על ידי נציבות זכויות האדם האיסלאמית

פרופסור יהודי ישראלי - בריטי כינה את ישראל "נגיף מערבי"
טרוריסטים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

פרופסור יהודי בשם חיים בראשית, אקדמאי מבית הספר למדעי המזרח ואפריקה של אוניברסיטת לונדון (SOAS) תייג את ישראל כ"נגיף מערבי". הפרופסור, חיים בראשית, אמר בנוסף כי השואה משמשת כ"טיעון קליני לימין של ישראל על הפלסטינים".

ד"ר חיים בראשית, הוא עמית מחקר במרכז התקשורת העולמית של SOAS, חוקר תקשורת ותרבות באוניברסיטה במזרח לונדון.

את הדברים אמר בראשית במהלך דיון שהתקיים בתחילת החודש בנושא "נורמליזציה" של ישראל, ד"ר מרווה אוסמה, עם פרשן לבנוני שהופיע בטלוויזיה PressTV המזוהה עם איראן, שקרא גם לתמיכה ב"התנגדות מזוינת" יחד עם "לחץ בינלאומי נגד תוקפנות ציונית".

הדיון הארוך בן שעתיים אורגן על ידי נציבות זכויות האדם האיסלאמית (IHRC) וכלל תרומה מארגון הצדקה השנוי במחלוקת של מסעוד שדג'ארה, ראש הוועדה המוסלמית לזכויות אדם, ומנהיג מוביל של הקהילה המוסלמית בבריטניה. לדבריו, יש "דאגה עצומה לדרך בה קיימת מדיניות של הציונים לנרמל את עצמם בכל הזירות השונות, תוך התמקדות בעיקר ביוזמות בין-דתיות בין הקהילה היהודית והמוסלמית".

בתוך כך מיק נאפייר, המנהיג לשעבר של 'קמפיין הסולידריות הפלסטיני הסקוטי', טען כי ישראל היא "מדינת פשע מספר 1 בעולם, וכלי התקשורת כולל ה- BBC היו מעורבים בחיפוי פשעיה".

אתר "ג'ואיש כרוניקל" פרסם ב-2007 תחקיר לפיו יהודים וישראלים בקהילה האקדמית בבריטניה יזמו את הקריאה להטיל חרם אקדמי על ישראל. פרופ' חיים בראשית, הדמות הראשית מאחורי המהלך אמר לאחר הפרסום: "אני יהודי וישראלי - אבל עד מתי יימשך הכיבוש?".

בנוסף במהלך כנס בו השתתף בינואר 2019, הוא טען כי ישראל מנסה לבצע רצח עם בערבים: "רצח עם מתוכנן על ידי ממשלת ישראל הקיצונית. ואם לא נפעל לעצור אותו זה יקרה ברגע שיבחרו. וזה קורה בתשלומים, זה קרה בעזה, זה קרה בלבנון ועכשיו הם מתכוונים להשמדה מוחלטת ולטיהור אתני של פלסטין", אמר בכנס.

פרופסור פלסטינים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד