י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אל מול ניסיונות ההכחשה

רוסיה: מנהיג ניאו נאצי ידוע לשמצה עונה ונרצח בכלא

מנהיג נאצי רוסי, נמצא מת בתאו בכלא שהיה מלא בדם, כאשר בזמן המוות, מצלמות הטלוויזיה במעגל סגור לא עבדו, לטענת משפחתו, המוות זויף כהתאבדות

רוסיה: מנהיג ניאו נאצי ידוע לשמצה עונה ונרצח בכלא
תא מעצר. אילוסטרציה צילום: unsplash

אחד ממנהיגי הניאו-נאצים הידועים לשמצה ברוסיה נרצח בתאו, כך טוענים אביו ועורך דינו. גורמים רשמיים ברוסיה אומרים כי מקסים מרטסינקביץ' שכינויו טאסק - שפירושו מצ'טה, התאבד בתאו בבית מעצר בעיר אוראל.

הרשויות טוענות כי הוא התאבד, ולא נרצח, בניגוד לטענת משפחתו. כאמור, האיש מפורסם כנאצי אולטרא-לאומני בן -36 נמצא מת בשבוע שעבר בתאו.

אביו סרגיי אמר לאחר שפורסם דבר המוות, כי הוא יודע על פרטים חדשים "מטרידים" לגבי המוות. הוא אמר: "בחנתי את הגופה, זה באמת היה רצח, היו סימנים של עינויים, ציפורניים קרועות, אל תאמין שזה היה התאבדות".

הגופה נמצאה על הדרגש התחתון בתא. סרגיי טען שזרועותיו של בנו היו מעוותות לפני המוות. הדרגש העליון בתא היה ספוג דם עם המילים 'טסק מת כאן'.

עורך הדין איוון סידורוב אמר כי כל התא היה מכוסה בדם. עם זאת כמה מ"פתקי התאבדות" של הנאצי תוארכו לאוקטובר 2020. סידורוב אמר: מתאבדים לא עושים את זה. בדרך כלל הם מסתתרים בשקט מתחת לסדין. יש הרבה היבטים מוזרים ולא מובנים".

בנוסף, על פי ה"דיילי מייל", מומחה לכתב יד טען כי על אחד הדפים היה כתיבת נשים. כמו כן זמן המוות אינו תואם את ההצהרה המקורית של הרשויות.

סתירה אחרת התגלתה, אחרי שפתק אחד מראה כי הניאו-נאצי סירב לארוחת בוקר בכלא, כאשר על פי מסמכים רשמיים, הוא כבר היה מת. הנאצי היה רשום כמנהיג פלילי עם סיכון בריחה, והיה אמור להיות במעקב כל 30 דקות, אומר סרגיי סידורוב.

עם זאת, מצלמות הטלוויזיה במעגל סגור בתאו לא עבדו בליל מותו. עורך הדין הוסיף כי מנהל הכלא 'נבוך מאוד' מכך שתמונות של הגופה הראו את הניאו-נאצי חובש אטמי אוזניים כשמת.

האיש היה בדרכו למוסקבה לדיון בבית המשפט לפני מותו, ומשפחתו דורשת כעת חקירה עצמאית על המוות.

הבריון ברח לקובה אך הוא הוסגר חזרה לרוסיה. שם הוא ריצה עונש מאסר ארוך.

ועדת החקירה הרוסית הכחישה שנרצח. סבטלנה פטרנקו, דוברת הוועדה, אמרה: "אפשר לומר בביטחון כי הוא השאיר תעודות התאבדות והתאבד, היה לו מניע רציני מאוד להרוג את עצמו, הוא ציפה לשחרור על תנאי בעוד מספר שנים, אך אישומים חדשים נגדו גרמו לו להישאר בכלא הרבה יותר זמן".

ניאו נאצי רוסיה כלא התאבדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד