י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שמחת בית השואבה מוקדמת

הבחורים חזרו הביתה: עולם התורה סיים את זמן אלול בריקודים

מסכמים אלול: מהוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי שאין לבחורים הנמצאים בתוך הישיבה להיבדק, ועד לסיום הצום בחגיגות שהיוו 'זכר לשמחת בית השואבה' כתחליף לחוה"מ • בני הישיבות בסיום זמן מוצלח של התעלות רוחנית ושטייגען בעולם התורה שפורח גם בגל השני של הקורונה

הבחורים חזרו הביתה: עולם התורה סיים את זמן אלול בריקודים
סיום הזמן ב'מיר ברכפלד' צילום: באדיבות המצלם

בעולם התורה והישיבות מספקים זמן אלול פורה ומשגשג בשטייגען רצוף של למעלה מארבעים יום, חלקם בקפסולות כפי מתווה וועד הישיבות וחלקם בישיבות שהפכו בעצמן למלוניות קורונה.  

מדובר בזמן אלול שהגיע אחרי זמן קיץ בחוסר וודאות מוחלט וחששות מרובים. אחרי שבעולם הישיבות היו בחורים רבים שנפלטו מהישיבה או כאלו שלא יכלו להיות בכל מתווה שהוא, באלול הדבר היה שונה שכן נערכו מראש בבדיקות ובהתחשב בכך כשגם זמן אלול הוא יחסית מצומצם מה שאפשר לרבים לחזור לישיבה. 

כך גם בישיבות רבות ביניהן ישיבת 'עטרת שלמה', מיר ברכפלד, 'בית שמעיה' ועוד ישיבות, נערכו אמש ריקודים עד שעות הלילה המאוחרות לאור סיום הזמן ולאור כך שבחורי הישיבה לא יהיו השנה בשמחת בית השואבה ביחד או בהקפות בשמחת התורה מלבד הישיבות שהפכו למלוניות קורונה.

 

בישיבות רבות מציינים כי בחסדי שמים לא היו חולים במשך כל התקופה עקב כך שהבחורים נשמרו, וגם איפה שהיו כבר כאלו שהתגלו כמאומתים, אז במקרים אלו הישיבה הפכה למלונית, וכך רוב רובו של עולם התורה יכול לחזור לזמן חורף כשהוא מחוסן. 

זכורה לכל ההוראה המפתיעה בעולם התורה, שר התורה הגר"ח קנייבסקי במענה לכמה מראשי ישיבות בתחילת הזמן כי אין לעשות בדיקות לבחורים בישיבה שלא חוזרים הביתה ונמצאים עד אחרי יום כיפור בישיבה. את הדברים נימק הגר"ח בכך ש"גורם לביטול תורה". 

בישיבת 'עטרת שלמה', הגיעו לשמח, זאנוויל וינברגר והקלידן רפי שטיין שהקפיצו את הבחורים, כך גם בישיבת מיר ברכפלד שם ניגנו הקלידן יאיר בודנר עם הזמר מנדי וייס מסכמים 55 יום בקפסולות, כשלראשונה לא היה ניתן בישיבה להכניס את הבוגרים לתפילות הימים הנוראים. 

השמחה בישיבת מיר ברכפלד

מיד בסיום הצום והריקודים שבו בחורי הישיבות מהישיבות בהן לא התגלו חולים אל ביתם, באמצעות אוטובוסים והסעות מאורגנות שהעמידה כל ישיבה לטובת הבחורים, שעשו את דרכם לבין הזמנים של חודש תשרי ולחג הסוכות המתקרב שייחגג השנה בצל הסגר ההדוק בקרב בני משפחתם.

'בחדרי חרדים' מצדיע לרבבות בני ועמלי התורה - בחורי הישיבות, העומדים בראש העם, שהשקיעו ושקעו בעולמה של תורה בתקופה מאתגרת שכזו.

עולם הישיבות זמן אלול ישיבת עטרת שלמה ישיבת מיר ברכפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד