י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חריגות הבניה של ליאת בן ארי

הנציב רוזן מותח ביקורת וקורא ליועמ"ש: "לקבוע כללי התנהגות למשרתי הציבור"

נציב תלונות הציבור על הפרקליטות מותח הבוקר ביקורת על ההתנהלות בסוגיית עבירות הבניה שבוצעו לכאורה מצד המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי, אך מנגד מסרב לדון בעניין | הנציב רוזן המליץ ליועץ המשפטי לממשלה לקבוע בהנחיות כללי התנהגות למשרתי הציבור, שלא במסגרת תפקידם הציבורי 

הנציב רוזן מותח ביקורת וקורא ליועמ"ש: "לקבוע כללי התנהגות למשרתי הציבור"
פיגומים בבניה צילום: pixsabay

סוגיית עבירות הבניה שבוצעו לכאורה על ידי המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי מסרבת לרדת מסדר היום, ומביאה הבוקר (שלישי) את נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות השופט בדימוס דוד רוזן לפרסם החלטה בעניין, בה הוא כותב כי אין בסמכותו לדון בעניין, אך מנגד הוא מותח ביקורת על התנהלות הפרקליטות וקורא ליועמ"ש לקבוע כללי התנהגות למשרתי הציבור.

כזכור, לפני כחודשיים פורסם בעיתון 'ישראל היום' אודות עבירות בניה שבוצעו לכאורה מצד המשנה לפרקליט המדינה ומי שמשמשת כתובעת במשפטו של ראש הממשלה נתניהו ליאת בן ארי. בעקבות כך, פנה חבר מועצת העיר ראש העין חנוך עוז ליועצת המשפטית של העירייה בדרישה לפתוח בחקירה בנושא.

אלא, שבפרקליטות המדינה לא אהבו ככל הנראה את התערבות העירייה בענייניה של הפרקליטה הבכירה. במכתב ששיגרו בפרקליטות לעיריית ראש העין נכתב: "מכתבו של מר חנוך עוז, מיום 20.8.6 לראש עיריית ראש העין, ליו"ר וועדת המשנה לתכנון ולבניה, ליועמ"ש העירייה ולתובעת הראשית, בעניין בני הזוג בן-ארי-שוויקי, הובא לידיעתנו. אף שבנסיבות הנוכחיות איננו עוסקים בנושא הפרטני, מצאנו לנכון לפנות אליכם במישור העקרוני, בהתאם למדיניות העקבית הנקוטה בידנו לאורך השנים בנושא עצמאות התביעה הפלילית".

כעת, בהחלטתו קובע הנציב קובע כי אין בסמכותו לדון בטענות המועלות בתלונה, "אשר אין חולק כי עליהן להיבחן כראוי, וללא משוא פנים, בידי הגורמים המוסמכים לכך (הועדה המקומית וגופי האכיפה על פי חוק) - ככל אזרח אחר - ויש לאפשר לגורמים אלה לבצע את פעולתם כדין בלא הפרעה או התערבות", כותב הנציב.

יחד עם זאת, הנציב כותב בהחלטתו כי "לא ניתן שלא לומר בקול רם וברור, כי משרת ציבור, בטח ובטח משרת ציבור המכהן במשרה בכירה, מצווה להקפיד ולהיזהר בהליכותיו קלה כבחמורה, שלא רק בעת עשייתו בתפקידו הציבורי. עיני הציבור נשואות אליו ואל כלל התנהגותו ואופן קיום החוק על ידו, והכל, ובצדק, ללא הנחות ומחילות. לאמור, שלהבת בארזים, אף אם מדובר בשלהבת קטנה ואפילו גץ, עלולה להשתלהב ולהבעיר אחרים, הרואים בעיניהם ועושים כמותם".

עוד כותב הנציב רוזן: "דברים נכוחים אלה יפים, ביתר שאת, בימים אלה, בהם המערכת המשפטית מהווה מטרה לחץ לשונם של המבקשים, על פני הדברים, לערערה ולכרסם במעמדה. מעמדה ועוצמתה של מערכת המשפט הינם בבחינת אבן פינה במדינה מתוקנת המיוסדת על שלטון החוק. על משרתי הציבור לנהוג ולילך בזהירות, פן יראו כמי שנאה דורשים ולא נאה מקיימים, ובכך יסייעו, שלא מדעת, לדורשים לכרסם בכוחה של המערכת הנתון לה על פי חוק".

בהמשך לדברים, המליץ הנציב רוזן ליועץ המשפטי לממשלה לקבוע בהנחיות היועמ"ש כללי התנהגות למשרתי הציבור, שלא במסגרת תפקידם הציבורי.

ליאת בן ארי פרקליטות המדינה דוד רוזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד