י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השיבה את ההתיישבות לחברון

אבל ביישוב היהודי: הרבנית מרים לוינגר ע"ה

הרבנית מרים לוינגר ע"ה מחדשת היישוב היהודי חברון התמוטטה ביום כיפור והבוקר השיבה את נשמתה ליוצרה בגיל 83 

אבל ביישוב היהודי: הרבנית מרים לוינגר ע"ה
נר נשמה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: הלכה לעולמה הרבנית מרים לוינגר ע"ה, אשת חברון, אשת הרב משה לוינגר ז"ל, ומי שהובילה את השיבה לבית הדסה ואת פריצת ההתיישבות היהודית בחברון נפטרה הבוקר בגיל 83.

היא פונתה בליל יום כיפור במצב קשה לבית החולים, ותושבי היישוב היהודי בחברון התכנסו לתפילה לרפואתה של מרים שושא בת חיה בינה במערת המכפלה, אך הבוקר היא השיבה את נשמתה ליוצרה. 

היא ניצבה כצוק איתן לצד בעלה המנוח, הרב משה לוינגר ז"ל, מאז ימי הכניסה למלון פארק והובלת הכניסה ההרואית לבית הדסה בחברון, בכך חידשו את הישוב היהודי בעיר האבות.

בתנועת הריבונות ספדו לה "הרבנית מרים הייתה לנו למגדל אור של אמת ברורה ונכוחה. גם אם לא תמיד היו דבריה פופולאריים לא נרתעה מלומר אותם מתוך נחישות ונחרצות של אהבת הארץ והעם".

"הרבנית הנחילה למפעל ההתיישבות וההתנחלות את העיקרון לפיו עלינו לצעוד את הצעד הראשוני הקטן והקב"ה יסייע בצעדי ההמשך. כך פעלנו וכך פעלו אוהבי הארץ ומיישביה ההולכים בדרך אותה סללה עבורנו, ומכוחה אנו זוכים להתיישבות המפוארת והמרהיבה בארץ ישראל".

בשנת 2019 קיבלה את פרס ירושלים "על פועלה המבורך בעשרות השנים במסירות רבה למען ההתיישבות היהודית בעיר חברון".

בארגון חוננו מבכים את לכתבה "היא יצאה מהעולם בקדושה וטהרה במוצאי יום כיפור, כשהיא עמוסה במצוות פרטיות וכלל ישראליות אשר הן הן שבאמת מלוות את האדם אל בית עולמו.  הרבנית היתה אמא למופת שגידלה איש גדול וצאצאים רבים, כולם ספוגים מאישיותה הנעלה. מרים ע"ה שפרצה לבית הדסה בראש קבוצת נשים והיא שהקימה את הישוב היהודי בחברון היתה סמל לנאמנות לדרכו המיוחדת של בעלה כאבי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. מרים אהבה מאד את חוננו, תמיד דאגה והתעניינה בשלומם של נעזרי הארגון וכיבדה אותנו בנוכחותה כחברת המועצה הציבורית של הארגון. עבורנו היא דוגמא ומופת. יהי זכרה ברוך".

היא הותירה אחריה 11 ילדים ועשרות נכדים ונינים. 

מסע הלוויה הבוקר בשעה 11:00 בבית העלמין העתיק בחברון שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

מרים לוינגר הישוב היהודי בחברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד