י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תוסר מהרשימה בקרוב

האם סודן היא המדינה הבאה לנרמל יחסים עם ישראל?

השלום האזורי מדבק, וההסכם מול סודן נראה קרוב מתמיד • שגריר סודן בוושינגטון בריאיון הבוקר שוחח על התנאים להשגת השלום, ובהם סיוע כלכלי נרחב לארצו • בתוך כך, ריאיון של מזכ"ל הליגה הערבית בהתייחס לסיפוח של ישראל עבר מתחת לרדאר

האם סודן היא המדינה הבאה לנרמל יחסים עם ישראל?
נתניהו עם מנהיג סודן צילום: באדיבות המצלם

שגריר סודאן בוושינגטון, נור א-דין סאתי, אומר בריאיון הבוקר לעיתון א-שרק אל-אווסט כי מתן סיוע כלכלי לסודאן, בנוסף להסרת הסנקציות והסרת שמה מרשימת המדינות שתומכות בטרור יגרמו לסודאן לבחון את הנורמליזציה עם ישראל.

הדיפלומט הסודאני הסביר כי הממשלה הסודאנית במצב הנוכחי לא יכולה לנרמל את היחסים עם ישראל כשהעם סובל מכל הקשיים האלה, אך אם הממשלה תקבל סיוע כלכלי, אז סוגיית הנורמליזציה תיבחן. לטענתו, סוגיית הסרתה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור היא אינה תנאי כדי שתנרמל את היחסים עם ישראל.

הוא העריך שבקרוב מאוד נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יפרסם צו שמסיר את סודאן מרשימת המדינות שתומכות בטרור: "הוא הבטיח לי לבחון את הנושא ואני סבור שהמהלך הזה קרוב להפוך למציאות בימים הבאים".

בתוך כך נורית יונתן מ'כאן 11' מפרסמת, כי ‏אלמלא הקורונה ויום הכיפורים הריאיון של מזכ"ל הליגה הערבית אתמול היה צריך לעשות כותרות. בריאיון הוא נשאל על חוסר הגינוי של הסכמי הנורמליזציה וענה: "אבל ישראל לא תספח בתמורה אז מה אתם רוצים".

רועי קייס מציין כי צריך לחזור קצת אחורה להליך בחירתו של אבו אל-ר'יט למזכ"ל הליגה הערבית. בזמנו היה קרב איתנים בין סעודיה ומדינות נוספות שהתעקשו על אבו אל-ר'יט לבין הציר של קטאר והפלסטינים שלא רצה לראות אותו בתפקיד. בסוף הציר של סעודיה ניצח. ואולי זה מראה את חוסר התגובה הנמרצת של הליגה הערבית.

סודן הסכם שלום ישראל טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד