י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גלו ערנות

במועצה לצרכנות מזהירים מעוקץ במסווה של ביטוחים רפואיים

במועצה הישראלית לצרכנות מזהירים מפני מתחזים המתקשרים ומציעים בימים אלו ביטוח רפואי כאשר מדובר בעוקץ שנועד לעלות על מספר האשראי • שימו לב

במועצה לצרכנות מזהירים מעוקץ במסווה של ביטוחים רפואיים
אילוסטרציה צילום: pixabay

מנצלים את החשש מקורונה לתרגילי עוקץ: במועצה הישראלית לצרכנות מזהירים מפני נוכלים שמתקשרים, בעיקר לקשישים, כשהם מציגים מצג שווא של שיווק ביטוחי בריאות, אך בפועל מנסים לשים יד על מספרי האשראי. 

במועצה אומרים כי התקבל מידע לפיו נוכלים מתקשרים לצרכנים, מתחזים ומציעים ביטוח רפואי שמטרתו להוזיל את עלות הביטוחים המשלימים של קופת החולים בה הם חברים, מבקשים פרטי כרטיס אשראי, ומציעים לצרכנים, בעיקר קשישים, ביטוח משלים במחיר "מבצע".

מתלונות שהגיעו למועצה עולה, כי למתקשר ישנו מידע שמוגדר כחסיון רפואי אסור (למשל - באיזו קופת חולים הם חברים, אילו ביטוחים משלימים ברשותם ומה סוג כרטיס האשראי בו הם עושים שימוש). המטלפן מבקש את מספר כרטיס האשראי על מנת "לבדוק" וכביכול להוזיל את הסכום. כאשר הצרכנים בודקים את ההצעה בתום השיחה, מסתבר להם כי הנתונים שהוצגו לגבי כדאיות הביטוחים המשלימים שנרכשו על ידי המבוטחים ועלותם, כלל לא נכונים.  

"מכאן", אומרים במועצה, "עולה החשש לעוקץ בשיטת הטלמרקטינג במטרה להשיג פרטי אשראי של צרכנים ולחייב אותם עבור שירות שאין להם בו כל צורך, או שמדובר בניסיון להוציא את כספם במרמה מבלי לתת כל תמורה". לפיכך, המועצה לצרכנות מפרסמת אזהרה לציבור שלא למסור את פרטי האשראי לגורם לא מוכר בטלפון ולפעול על מנת לסיים את השיחה, ואף העבירה את המידע לקופות החולים ולמשרד לשוויון חברתי.

ומה קורה אם נפלתם בפח, או שנודע לכם על קרוב משפחה קשיש שהתפתה למסור פרטים? עו"ד יעל כהן-שאואט, סגנית היועמ"ש של המועצה הישראלית לצרכנות, אומרת כי "היה ונפלתם קורבן לעוקץ וחויבתם עבור שירות שלא ביקשתם לרכוש או לא הזמנתם, יש לשלוח פקס או מייל לחברת האשראי ולפרט את פרטי המקרה, וכן להגיש תלונה במשטרה.  בימים אלה חשוב מאוד לבדוק את דו"ח פעולות האשראי ולפעול במהירות למימוש זכויותיכם במקרה של חיוב בגין עסקה שלא בוצעה או במקרה של כשל תמורה".

 

המועצה לצרכנות קורונה עוקץ ביטוח רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד