י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מפחיתה תחלואה

חוקרי מרכז הידע של אמ"ן: להגביר את האכיפה על מסכות

בדו"ח שפורסם היום קובעים חוקרי מרכז המידע והידע של אמ"ן כי יש להגביר את האכיפה על חובת עטית מסיכות במרחב הציבורי. "החובה - בעיקר בחללים סגורים"

חוקרי מרכז הידע של אמ"ן: להגביר את האכיפה על מסכות
שוטר מחלק מסכה לאזרח בעיר אדומה צילום: דוברות המשטרה

חייבים להגביר אכיפה: דו"ח שפורסם היום בידי מרכז המידע והידע של אמ"ן קובע כי בניגוד למדינות שבהן הוחלט להקל בנושא המסכות ולאפשר הסרה של המסכות במרחב הציבורי, בארץ קיימת חובה להמשיך ואף להגביר את האכיפה בכל הנוגע למסכות.

ההמלצה של מרכז הידע המסתמכת על נתונים שמגיעים מ196 מדינות היא שעטית מסיכה מונעת את המשך התחלואה, ומשפיעה על אחוזי התמותה.

בדו"ח שפורסם היום, קובעים חוקרי המרכז כי במדינות שבהן הקפידו על עטית מסיכות ירד אחוז התחלואה, אך גם אלו שחלו - לא חלו בצורה קשה. לדבריהם, יש להקפיד בעיקר על עטית מסיכה בחללים סגורים, שבהם סכנת ההדבקה גבוהה פי כמה.

לאור הנתונים, מתריעים חוקרי המרכז כי יש להגביר את האכיפה משמעותית, כאשר ככל הנראה מדובר בהגדלת הקנס והחמרת האכיפה במרחב הציבורי. זאת, כדי למנוע מצב שבו ישנם כאלו שמרשים לעצמם לזלזל ולצאת למרחב הציבורי ללא מסיכה.

נזכיר, כי בחלק ממדינות אירופה וכך גם בחלק ממדינות ארה"ב אין חובה של עטית מסיכה במרחב הציבורי אלא רק בחללים סגורים. גם בארץ דובר על ביטול חובת עטית מסיכה במרחבים הציבוריים, אך ככל הנראה בעקבות ההמלצה העדכנית אפשרות זו יורדת לעת עתה מהפרק. 

מסיכות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד