י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחטאים במהירות האור

מטוסי 'בואינג' יחוטאו באמצעות 'מוט אולטרא סגול'

בואינג רשמה יחד עם חברת Healthe מפלורידה, רישיון פטנט וטכנולוגיה, במסגרתו חברת Healthe תייצר מוט אולטרה סגול (UV), המיועד לחיטוי חללי פנים של מטוסים. לדברי היצרנית המוצר ישמש גם מבנים ציבוריים כמו בתי ספר

מטוסי 'בואינג' יחוטאו באמצעות 'מוט אולטרא סגול'
חיטוי המטוס צילום: באדיבות המצלם

חיטוי במהירות - ובאמצעות - האור: ידוע ש'אור השמש הוא המחטא ביותר', אך מי שהלך עם הסיסמה הזו צעד אחד קדימה היא חב' ייצור המטוסים הענקית בואינג, שרשמה יחד עם חברת Healthe מפלורידה, רישיון פטנט וטכנולוגיה, במסגרתו חברת Healthe תייצר מוט אולטרה סגול (UV), המיועד לחיטוי חללי פנים של מטוסים.

בחברת בואינג אומרים כי החברה תכננה ופיתחה את מוט האולטרה הסגול כחלק מיוזמת הנסיעות הבטוחות (CTI) של החברה לתמוך בלקוחות ולשפר את בטיחותם ורווחתם של הנוסעים והצוותים במהלך מגפת ה-COVID-19. הפיתוח, ככל הנראה, יאפשר לחברה לחטא במהירות את המטוסים וכך להימנע ממצב שבו המטוסים מושבתים לשעות ארוכות. 

"מוט האולטרה הסגול מתוכנן בצורה כך שיהיה יעיל יותר ממכשירים דומים. הוא מחטא במהירות משטחים במטוס ומחזק עוד יותר שכבות הגנה אחרות עבור הנוסעים והצוות", אמר מייק דילניי (Mike Delaney), שמוביל את יוזמת הנסיעות הבטוחות (CTI) של בואינג. לדבריו, בואינג עבדה במשך שישה חודשים בהפיכת הרעיון למודל עבודה, וחברת Healthe ייקחו כעת את האב-טיפוס הזה ויהפכו אותו לזמין בעולם.

אך הזכויות לא שמורות רק לבויאנג, ולא רק למטוסים אלא גם למבנים ציבוריים כמו בתי ספר. מהחברה נמסר כי "חברת Healthe תייצר ותפיץ את המוט המסחרי, ותסייע לחברות תעופה וחברות פוטנציאליות אחרות להילחם בנגיף הקורונה". הטכנולוגיה יכולה להיות זמינה לחברות תעופה כבר בסוף הסתיו. המכשיר הוא תוספת לאמצעי חיטוי והגנה שכבר קיימים, הכוללים שימוש במסנני אוויר יעילים במיוחד, הלוכדים למעלה מ-99.9% מהחלקיקים ומונעים מהם לחזור לחלל המטוס.

אייב מוריס (Abe Morris), יו"ר חברת Healthe, אמר: "אנו גאים לסייע לבואינג בזמן שהם עובדים עם חברות התעופה השותפות שלהם בכדי לשפר את מאמצי החיטוי במטוסים בתא הנוסעים. פתרון זה יכול להועיל גם לבתי ספר, בתי חולים, משרדים, ובכל מקום אליו מגיעים פתוגניים. כאשר אנו מגדילים את הפריסה של פתרונות האור החדישים שלנו UVC ו- Far-UVC 22במגזרים רבים, מוט האולטרה הסגול יהיה כלי חזק נוסף בארסנל החיטוי בהגנת הנוסעים מפני התפשטות נגיפים מזיקים".

מוט האולטרה הסגול משתמש באור 222 nanometer UVC. מחקרים מראים כי  222 nanometer UVC משבית את הפתוגניים ביעילות. באמצעות המכשיר הנייד שמזכיר מזוודת נשיאה, הצוותים יכולים להעביר אור אולטרה סגול על משטחים נגועים כך שכל מקום אליו מגיע האור יחוטא. מוט האולטרה הסגול יעיל במיוחד בחללים קטנים יותר ויכול לחטא את תא הטייס בפחות מ -15 דקות. אם הפיתוח אכן יוכח כיעיל, הוא יסייע לשיקומו של ענף הטיסות ולפתיחה מהירה יותר של תחום התעופה שניזוק בצורה קשה מהקורונה. 

 

קורונה מטוסי בואינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד