י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לגרגר תמיסה בפה

בדיקת הקורונה לא נעימה? בקנדה מצאו פתרון חדש

בדיקת הקורונה הנערכת באמצעות תחיבת מטוש ללוע אינה נעימה לאף אחד, בעיקר עבור ילדים. בקנדה מצאו דרך אחרת לערוך את הבדיקה, אלא שלא ברור אם היא אכן עדיפה

בדיקת הקורונה לא נעימה? בקנדה מצאו פתרון חדש
בדיקת קורונה באלעד צילום: פלאש90

בדיקת הקורונה הנערכת באמצעות תחיבת מטוש ללוע ולאף, מעוררת אצל רבים, בעיקר בקרב ילדים, את רפלקס ההקאה. רבים נרתעים מעריכת הבדיקה שאינה נעימה בלשון המעטה. גם המטוש הנתחב לאף פנימה מעורר חוסר נוחות, בקנדה פיתחו החוקרים שיטת בדיקה חדשה שלא דורשת עיסוק עם מטוש.

במסגרת הבדיקה החדשה יידרש הנבדק לגרגר בפיו תמיסה על מי מלח במשך שניות ארוכות ואחר לירוק אותה אל תוך מבחנה ייעודית. הבעיה: ילדים קטנים יתקשו במיוחד לגרגר מי מלח ויגלו נטייה לבלוע אותם, מה שלא יותיר למבחנה די חומר עבור הבדיקה.

בנוסף, הבדיקה החדשה דורשת שחלל הפה יהיה נקי מחומרים אחרים שעלולים לזהם את הבדיקה, על כן מומלץ לנבדקים שלא לאכול רשימה ארוכה של דברי מאכל בשעות שלפני הבדיקה וכל לא ללעוס מסטיק – ההגבלות הללו מעלות את ההשערה כי הבדיקה החדשה תהיה פחות נוחה לילדים מאשר בדיקת מטוש קצרה שאורכת שניות בודדות ולא דורשת גרגור תמיסה מלוחה והתנזרות ממאכלים שעות ארוכות.

חוקרים ברחבי העולם מנסים לפתח שיטות שונות לבדיקה מהירה לקורונה, שלא יכללו מטוש. אפשרויות שנבדקו הן בדיקה באמצעות נשיפת אוויר, יריקה ואף בדיקה באמצעות כלבים שאומנו לרחרח סביב חולי קורונה ולאתרם, אלא שעד כה אף בדיקה לא הוכחה כיעילה כמו בדיקות המטוש המצויות.

 

קורונה קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד