ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא נהפוך לשעיר לעזאזל"

מודיעין עילית: המשטרה עצרה חמישה מתפללים מהפלג הירושלמי

חמישה מתפללים ששהו בבית כנסת המשתייך ל'פלג הירושלמי' במודיעין עילית עוכבו לחקירה לאחר שלטענת המשטרה קיימו תפילה בניגוד להנחיות וסירבו להזדהות | ב'פלג' טוענים כי מדובר באכיפה בררנית ומאיימים: "אם נידחק לפינה תיתקלו בהפגנות של ציבור בני התורה בכל פינה בארץ"

מודיעין עילית: המשטרה עצרה חמישה מתפללים מהפלג הירושלמי
בחור מהפלג מתווכח עם שוטרים צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

כוחות משטרה שפשטו היום (שלישי) על בית כנסת 'בית שמואל' השייך ל'פלג הירושלמי' במודיעין עילית עצרו חמישה מתפללים, לאחר שעל פי המשטרה התפללו במקום בניגוד להגבלות, וסירבו להזדהות ולהתפנות.

מהמשטרה נמסר כי כוחות שהוזעקו למקום, הבחינו בעשרות מתפללים בתוך בית הכנסת, כשהם אינם עוטים מסכות ואינם שומרים על מרחק אחד מרעהו וזאת בניגוד מוחלט להנחיות משרד הבריאות ותוך הפרת הסגר.

אלא, שגורמים ב'פלג הירושלמי' טוענים כי מדובר באכיפה בררנית כלפיהם. לדבריהם, למרות שבתי כנסת רבים ברחבי הארץ פתוחים כרגיל, המשטרה "נטפלת" אליהם באופן סלקטיבי.

"את ויז'ניץ ידעתם לכבד, מבעלזא התעלמתם לגמרי, למאה שערים אתם לא מעזים להיכנס, ובמוקדי הבדיקות בערים החרדיות אתם לא נוקפים אצבע כדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע הדבקה", מסרו גורמים בפלג הירושלמי והוסיפו: לא נהפוך לשעיר לעזאזל של הציבור החרדי. נקודה!"

הגורמים הוסיפו: "אם פניכם למלחמה, זכרו דבר אחד שרק אתם יודעים, ההפגנות בבלפור הם משחק ילדים, אם נידחק לפינה תיתקלו בהפגנות של ציבור בני התורה בכל פינה בארץ."

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".

 

קורונה אכיפה סלקטיבית הפלג הירושלמי מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד