י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קריאת השכמה לציבור

מנכ"ל 'רחשי לב' מזהיר: "אם תידבקו עכשיו, לא בטוח שיהיה מי שיטפל בכם"

"אנחנו מתקרבים לרגע שבו רופאים יצטרכו לקבל החלטה את מי להנשים", מזהיר שימי גשייד, מנכ"ל ארגון 'רחשי לב'. "אם לא נדבקתם, עשו כל מאמץ שלא להידבק. מי שמרשה לעצמו להידבק או להדביק אחרים, עלול לגלות כי הוא שיחק בחייו או בחיי סביבתו הקרובה"

מנכ"ל 'רחשי לב' מזהיר: "אם תידבקו עכשיו, לא בטוח שיהיה מי שיטפל בכם"
צוות רפואי במחלקת קורונה באיכילוב צילום: Yossi Aloni/Flash90

הרגע המכריע מתקרב: "כעת הזמן להסתגר בבתים. לא לצאת, גם אם אין לכם קישוטים עדכניים לסוכה ותיאלצו להסתפק בקישוטים משנים עברו. גם אם בסעודות החג לא יהיו על השולחן הגבינות המיוחדות שרציתם. עכשיו זהו הזמן פשוט להסתגר, לצאת כמה שפחות. יציאה לרחוב משמעותה סכנה".

את המילים הללו אומר ל'בחדרי חרדים' שימי גשייד, המנכ"ל הדינמי של ארגון 'רחשי לב' הפועל בשגרה למענם של הילדים חולי הסרטן. כעת הוא יוצא מגדרו בקריאה שמיועדת לכלל הציבור, וזאת לאחר שנחשף למראות מזעזעים במחלקות הקורונה, ולאחר שיחות שקיים עם מומחים בכירים. לדבריו, "דווקא כמי שמלווה חולי סרטן שמוכנים לתת עולם ומלואו עבור עוד רגע של חיים, לא מובן לי איך ישנם כאלו שמוכנים לזלזל בחייהם שלהם ובחיי היקרים להם, כשכל מה שנדרש בכדי לשמור על החיים הוא פשוט להקפיד על ההנחיות".

גשייד מציין כי "דיברו הרבה על הרגע שבו אנו עלולים להגיע למצב של איטליה, שם עמדו רופאים בפני הדילמה האכזרית ולקבוע איזה חולה יונשם ויחיה ואיזה ימות. לצערי, אנו מתקרבים לרגע הזה. אמנם, לא חסרים ב"ה בישראל מכשירי הנשמה, אך יש מחסור אקוטי ברופאים ובאנשי צוות רפואי, והם לא 'עומדים על הרגליים' מרוב עומס. כפי שהדברים נראים כעת, לאור העומס המסתמן במחלקות הקורונה, אנו מתקרבים לרגעים שבהם רופאים יאלצו לקבל החלטות קשות ולקבוע מי יחיה ומי ימות".

"כך שלכל אלו שמרשים לעצמם להידבק עכשיו מתוך הנחה מוטעית ש'בואו נהיה כבר אחרי זה', או שהם נמנים על הזן המלומד יותר שמבקש להוכיח שיש לו נוגדנים, חשוב שתדעו שעכשיו זה לא הזמן", מדגיש גשייד. הוא מוסיף כי "גם אם בע"ה יהיו רופאים שיטפלו בכם וידאגו לכם למכונות הנשמה, אך אתם לא רוצים להיות במחלקה שבה הרופאים עמוסים עד למעלה מראשם, כשבקושי יש להם זמן לקחת מדדים חיוניים מהחולים. זה בדיוק המצב במחלקות הקורונה, עכשיו, כשעוד לא הגענו לרגעי הקריסה שמתקרבים בצעדי ענק. אתם לא רוצים להיות שם, לא רוצים לחוות רגעים כאלו, ולכן פשוט תעשו כל מה שאתם יכולים העיקר שלא להידבק ושלא להדביק".

 

 

 

קורונה רחשי לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד