י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"כך דרכה של תורה"

150 רבנים מחו נגד פסיקת בג"ץ: "סתימת פיות"

רבני ערים וראשי ישיבות מחו נגד פסיקת בג"ץ להעמיד לדין משמעתי את רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו. לטענתם: "העמדתו של הרב לדין – כהעמדה לדין של הרבנות כולה"

150 רבנים מחו נגד פסיקת בג"ץ: "סתימת פיות"
הרב שמואל אליהו צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

יותר מ-150 רבני ערים וראשי ישיבות פרסמו מכתב תמיכה ברב שמואל אליהו ונגד פסיקת בג"ץ, שהורה להעמידו לדין משמעתי בשל אמירות פוליטיות וגזענות, כפי שהגדירו זאת השופטים. במכתב מוחאים הרבנים על החלטת בג"ץ ודורשים את זכות חופש הביטוי גם לרבנים.

הם כתבו: "כך נהגו רבני ישראל בכל הדורות, כך נהגו הרבנים הראשיים לישראל וכך צריך לעשות כל רב בישראל. זכותו וחובתו של כל רב בישראל לומר את דעתו התורנית - הלכתית ללא מורא וללא משוא פנים. כך דרכה של תורה, כך נהגו רבני ישראל בכל הדורות, כך נהגו הרבנים הראשיים לישראל וכך צריך לעשות כל רב בישראל". כך מפרסם חנן גרינווד ב"ישראל היום".

בהמשך המכתב כתבו הרבנים: "דבריו של הרב שמואל אליהו, הקוראים לחיזוק המשפחה היהודית, לחיזוקה של ארץ ישראל, למניעת התבוללות ומניעת חדירתה של היהדות הרפורמית בארץ ישראל הינם עמדתו ההלכתית הלגיטימית, עמה מסכימים רבים מרבני ישראל. אנו מחזקים את הרב על עמידתו האיתנה, על אומץ לבו לומר את אשר על לבו ללא חשש וללא מורא. העמדתו של הרב לדין כמוה כהעמדה לדין של הרבנות בישראל".

הרבנים האשימו את שופטי בג"ץ בסתימת הפיות: "אנו מביעים מחאה נמרצת על הכוונה והדרישה להעמיד לדין את הרב שמואל אליהו בגין אמירות תורניות הלכתיות. בתי המשפט בישראל מתחו רבות את יריעת זכות חופש הביטוי. אנו דורשים ועומדים על כך שזכות חופש הביטוי הזו תיתנן באופן שווה גם לרבני ישראל די בכל אתר ואתר".

בין הרבנים החתומים על המכתב הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב שלמה אבינר ראש ישיבת עטרת ירושלים, הרב יחיאל אבוחצירא רב העיר רמלה, הרב דוד דרוקמן רב העיר קריית מוצקין, הרב אליהו בר שלום, רב העיר בת- ים, הרב מנחם פרל ראש מכון צמת והרב יהודה עמיחי ראש מכון התורה והארץ.

הרב שמואל אליהו בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד