ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המשבר הכלכלי

מדאיג: 150 אלף עובדים יצאו לחל"ת מערב החג

נתונים שהוגשו היום שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ מצביעים על משבר כלכלי חריף. על פי נתוני שירות התעסוקה, כ-150 אלף עובדים יצאו לחל"ת מאז ערב חג ראש השנה. רק בימים האחרונים נרשמו מעל 40 אלף דורשי עבודה חדשים

מדאיג: 150 אלף עובדים יצאו לחל"ת מערב החג
לשכת התעסוקה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

דו"ח קשה על עלייה תלולה במספר המובטלים במשק הוגש היום לשר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ. על פי נתוני שירות התעסוקה, יצאו לחל"ת כ-150 אלף עובדים מאז ערב חג ראש השנה, כשרק בימים האחרונים נרשמו מעל 40 אלף דורשי עבודה חדשים.

עוד עלה מהנתונים שהוגשו לשר, כי מעל ל-80% מהיוצאים לחל"ת בימים האחרונים, הוצאו לחל"ת גם בגל הראשון.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ ציין כי "לנוכח העלייה החדה במספר המובטלים והיוצאים לחל"ת מאז תחילת הסגר, רק מעבר לחל"ת גמיש יכול לעצור את הדימום התעסוקתי. מחר אדרוש בישיבת הקבינט להחליט על החלת המודל הגרמני - החל"ת הגמיש באופן מיידי, כמו גם מתווה פיצוי ידוע מראש לעסקים שנפגעו כתוצאה מהסגר".

לדבריו, "הפתרון היחידי להורדת רמת האבטלה בישראל בפרק זמן קצר , הוא המודל הגרמני - החל"ת הגמיש . הגיע הזמן שנלמד מ-25 מדינות שכבר יישמו את המודל בהצלחה מרובה. כל יום שעובר ללא החל"ת הגמיש מקבע תרבות אבטלה שעלולה ללוות אותנו שנים רבות".

השר פרץ הוסיף כי "כפי שאמרתי כבר לפני חודשיים, אם מגבילים מפצים. אדרוש לאשר מתווה פיצוי ידוע מראש לכלל המעסיקים שנאלצו לסגור את עסקיהם כתוצאה מהסגר".

קורונה עמיר פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד