י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות הפרסום ב'בחדרי'

נינו של בעל ה'אביר יעקב' לאשכנזי: "תקדים חמור"

חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס פנה במכתב לשר החוץ גבי אשכנזי בדרישה שיסייע בשינוי החלטתה של ממשלת מצרים לאסור על הגעתם של יהודים לקברו של רבי יעקב אביחצירא זיע"א. "אני מבקש לפנות אליך בשם כל משפחתנו המעטירה לפעול במהירות ובהקדם על מנת לבטל החלטה חמורה זו"

נינו של בעל ה'אביר יעקב' לאשכנזי: "תקדים חמור"
הפירמידות במצרים צילום: פיקאסביי

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) בפניה דחופה לשר החוץ גבי אשכנזי, ולשגרירת ישראל במצרים, בעקבות החלטת בית המשפט העליון במצרים לאסור על הגעת מתפללים לקברו של רבי יעקב אביחצירא זיע"א.

חה"כ בוסו מבקש לפעול באופן מיידי מול השלטונות במצרים, לביטול ההחלטה בכדי שהעולים יוכלו להגיע ללא שום התערבות מצד הממשל כפי שמקיים העם היהודי בחופש מוחלט בכל המדינות.

ביהמ"ש העליון במצרים אוסר הגעת יהודים לקבר ה'אביר יעקב'

המכתב המלא:

לכבוד ח"כ גבי אשכנזי שר החוץ, הנדון: החלטת בית המשפט העליון במצרים לאיסור השתטחות על קברו של מו"ז רבי יעקב אביחצירא זיע"א

"אמש התפרסמה בכלי התקשורת החלטת בית המשפט העליון במצרים האוסרת על קיום עליה והשטתחות על קברו של מו"ז רבי יעקב אביחצירא זיע"א. כנין, דור חמישי לאותו צדיק ראש משפחתנו המלומד בניסים מרן רבי יעקב אביחצירא בעל ה"אביר יעקב", אני מבקש לפנות אליך בשם כל משפחתנו המעטירה לפעול במהירות ובהקדם על מנת לבטל החלטה חמורה זו, אשר מהווה תקדים חמור של פגיעה בקברי אבות, צדיקי עולם, קדושים אשר בארץ אשר בכל העולם נוהגים כבוד ונחשבים למקומות קדושים לעם ישראל בכל מדינות העולם.

אני מבקש להתעלם מכל טענות השלטונות במצרים בעניין כיבוש ירושלים וטענות מדיניות נוספות, אשר ניכר כי קולות מחרחרי מלחמה ומחריבי השלום בוקעים מתוך גרונם, כאשר אל לנו להסכים לערב בין שיקולים מדיניים לאתרי קודש אשר מוסכם בכל העולם כי מקומות אלו לעולם לא יתקשרו לשום סכסוך מדיני, בשל ההכרה בחשיבות כבוד אתרי הדת בכל העולם.

לא ברור, כיצד במדינות ידידות כדוגמת אוקראינה ומזרח אירופה, בהם טמונים מאות ואלפי מרבותינו צדיקי הדורות, העניקו הממשלות הכרה כמקום מקודש לעם היהודי ונוהגים בהם באתרים אלו בכבוד רב, במרוקו אשר אין למדינת ישראל יחסים דיפלומטיים עדיין נשמרת קדושת האתרים בכבוד רב ואף באיראן העוינת את מדינת ישראל נשמרים קברי אבות בכבוד ובקדושה המתאימה, ואילו במצרים אשר מדינת ישראל מקיימת עמה יחסים דיפלומטיים החליטו השלטונות באופן חד צדדי להגביל את חופש פולחן הדת באתר הקבורה של מו"ז רבי יעקב אביחצירא זיע"א, באיסור השתטחות וקיום מנהגי ההילולא בכל השנה כפי אשר נהגו במשפחתנו הקדושה שנים רבות.

לא יתכן, כי שלטון זר ינסה לכפות ולצמצם את מנהגי העם היהודי בשל טענות כי צורת ההשתלטות נוגדת את מנהגי האיסלאם וטענות מדיניות נוספות אשר מהן עולה ריח אסלאמי רדיקאלי שאינו עומד ברוח וחזון השלום בין מדינת ישראל למצרים.

אני פונה ומבקש כי תפעל באופן מיידי מול השלטונות במצרים, לביטול החלטה זו, באופן שיוכלו העולים לקבר רבי יעקב לקיים מנהג ההשתטחות ביום ההילולא ובכל ימות השנה ללא שום התערבות מצד הממשל במנהגים והטקסים אותם מקיים העם היהודי בחופש מוחלט בעלייה לקברי אבות בכל מדינות העולם כולו. לתשובתך אודה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בית המשפט העליון במצרים אישר בשבוע שעבר את איסור הגעת היהודים לקברו של בעל ה'אביר יעקב' זי"ע, שזכה לגילוי אליהו והיה בעל מופת גדול, סבו של הבבא סאלי זי"ע ומאבות משפחת אבוחצירא המעטירה.

הרה"ק רבי יעקב אבוחצירא זצ"ל נפטר בשנת 1880 ולפני שהגיע למצרים היה רבה של תאפילאלת במרוקו. והיה ידוע כפועל ישועות גדול.

בית המשפט העליון לעניינים מנהליים באלכסנדריה תומך בביטול לצמיתות של הגעת עולי רגל למקום, "מכיוון שהוא נוגד את המוסר הציבורי ומפר את קדושת הטקסים הדתיים". כך נכתב בהחלטה.

בית המשפט קבע כי "מאחר וירושלים היא עיר כבושה, אין לישראל ריבונות לכפות את תרבותה". מצרים סירבה להעביר את הקבר בטענה כי "האסלאם מכבד את החוקים הדתיים ולכן דוחה את הבקשה".

בית המשפט הורה להסיר את הקבר בו נקבר הרב מרשימת העתיקות האיסלאמיות והקופטיות, והוא דחה גם בקשה להעביר את שרידיו לישראל. "החגיגה השנתית היא עם צריכת אלכוהול המנוגד למוסר האסלאמי", נכתב בהחלטה.

מצרים אביר יעקב אוריאל בוסו גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד