י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החרדים שוב על הגריל

מתקפה משולבת: הח"כים הודפים את הביקורת

הפוליטיקאים מנצלים בציניות את התחלואה הגוברת במדינת ישראל ותוקפים את הציבור החרדי ומנהיגיו. "ישראל לא תוכל להתקיים עוד כמדינה מודרנית בגלל הכניעה המתמשכת של הממשלה למפלגות החרדיות". הח"כים החרדים הודפים את הביקורת

מתקפה משולבת: הח"כים הודפים את הביקורת
תפילה בכותל המערבי לעצירת הנגיף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם התעצמות מגפת הקורונה בישראל, הציבור החרדי שוב נמצא על הגריל הפוליטי וסופג התקפות בעקבות הזינוק בתחלואה שגובר במגזר בימים האחרונים. הפוליטיקאים משתמשים לצורך ההתקפה בתיעודים מגמתיים מהפרות בציבור החרדי, תוך התעלמות מהפרות בציבור החילוני.

חבר הכנסת עפר שלח כתב היום (שלישי): "העדר המנהיגות בציבור החרדי כבר עולה בחיי אדם. במקום להוביל בשעה הקשה הזאת, פוליטיקאים ורבנים מצטרפים לאובססיית ההפגנות של ביבי, והתוצאה פוגעת בכולם, ובראש וראשונה בחרדים עצמם". ח"כ שלח מתעלם כמובן מהנתונים במקומות אחרים.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן ניצל אך הוא את ההזדמנות להסית. "נתניהו והמפלגות החרדיות מקרבים את מדינת ישראל אל מותה", כתב. ליברמן טוען, כי לפי נתוני ה-OECD ב-2060 "ישראל לא תוכל להתקיים עוד כמדינה מודרנית בגלל הכניעה המתמשכת של הממשלה למפלגות החרדיות".

"לצערי זהו לא תרחיש קיצון, אלא מציאות בלהות אליה אנחנו דוהרים. ניתן לראות זאת היטב בתקופת משבר זו, בה המפלגות החרדיות מונעות מהמדינה להילחם בנגיף הקורונה, לוחצות לקבל שיקולים לא ענייניים כמו אישור ההסעות בצאת יום הכיפורים וטיסות לאומן ובמקביל דורשות תקציבים לישיבות במקום לקידום מערכת הבריאות ולשיקום הכלכלה", תקף ליברמן.

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי גלגל את האחריות לעבר קופות החולים. בדיון בוועדת החוקה אמר: "מחדל הבדיקות של קופת החולים, ופינוי איטי למלוניות של פיקוד העורף גורם להדבקות המוניות במגזר החרדי". לטענתו, "אין דבר כזה, מתוך משפחה של 7 נפשות אחד מקבל תשובה תוך יום והשאר נגררים ואמורים לרדוף אחרי הקופה לתשובה - חייבים להפחית את זמן המרדף לבדיקות/תשובות/ פינוי זה לא הגיוני".

"לא ייתכן שמדברים כל היום על הדבקות המוניות במגזר החרדי לא להאמין ולא ייתכן שהרשויות הן אלו שגורמות להדבקות המוניות פי כמה מכל התקהלות כזו או אחרת", תקף מלכיאלי.

קורונה הסתה אביגדור ליברמן עפר שלח מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד