י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"היו צריכים למנוע את כניסת השוטרים"

האדמו"ר מויז'ניץ בכאב: "הייתי עושה מחאה נגד סגירת המקווה"

התבטאות חריפה הבוקר של האדמו"ר מויז'ניץ על סגירת המקוואות ברחבי הארץ: "לא אאפשר סגירת מקווה, בתי כנסת ובתי חינוך, אם הייתי יכול הייתי הולך לעשות מחאה בעצמי". בחסידות זועמים על הסרטון בו נראים השוטרים מלווים את האדמו"ר ביציאה מהטיש במוצאי יום הכיפורים

האדמו"ר מויז'ניץ בכאב: "הייתי עושה מחאה נגד סגירת המקווה"
הרבי מויז'ניץ צילום: אהרן קרון, פלאש 90

הסגר וסגירת המקוואות: האדמו"ר מויז'ניץ שהגיע הבוקר (שלישי) לתפילת שחרית, הבחין שלא כל הבחורים נמצאים, הרבי שאל מדוע הבחורים לא נמצאים ושמע כי המקווה בשיכון ויז'ניץ נסגר וכי הבחורים הלכו למקוואות במקומות אחרים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי הביע את צערו על כך וקרא לרב החסיד רבי אברהם שטרן מגבאי בית המדרש והורה לו להתקשר מייד לאחראים על המקווה בשיכון, בדרישה שייפתחו מיד את המקווה, לכל הפחות בור אחד.

הרבי התבטא: "לולא הזמן הדחוק של זמן תפילה הייתי הולך בעצמי לעשות מחאה נגד סגירת המקווה, לא אאפשר סגירת מקווה, בית כנסת ובתי חינוך".

הרבי הוסיף: "אני רוצה לשמוע שהמקווה פתוח כבר מחר שישאיר רק בור אחד מלא, כניסה מהצד, ויאמרו להם שסגור, ושהבחורים יטבלו. שיתכוננו כאן למלחמת חורמה; זה התחיל בכך שהכניסו אותם אתמול לביהמ"ד (השוטרים) ועכשיו נטפלו למקווה, כבר אתמול היו צריכים למנוע מהם כניסתם לביהמ"ד" התבטא הרבי.

כזכור, בערב השבת האחרונה ביקר השר דרעי במעונו של האדמו"ר, דרעי נועד עם האדמו"ר וחבר הכנסת טסלר במשך כחמישים דקות, במהלך השיחה הוצגו בפני האדמו"ר נתוני התחלואה הגבוהים והסכנות באי ההקפדה על ההנחיות.

דרעי הסביר את חשיבות חבישת מסיכות, וכן את החשיבות למנוע מאנשי הקהילה המבוגרים להשתתף במניינים גדולים, לצד החשיבות כי לא ייכנסו חולים או בעלי תסמינים שלא נבדקו. 

הרבי מצדו הסביר לדרעי את החשיבות בהשארת בתי הכנסת והמקוואות פתוחים תוך שמירת הנחיות הבריאות.

בנוסף נודע ל'בחדרי חרדים' כי הרבי ששמע על סגירת המקווה בערב יום כיפור בחצר החסידות באשדוד, הביע זעזוע על כך, ואמר כי איך אפשר שבערב היום הקדוש יהודים לא יטבלו במקווה.  

גורם בחסידות אף התייחס לעניין הסרטון של השוטרים שביקרו בויז'ניץ ויצאו עם האדמו"ר "אתמול השוטרים כיבדו את המעמד בטיש נעילת החג בויז'ניץ ואף ניגשו להתברך אצל הרב'ה, הטיש המשיך כרגיל במתכונת קפסולות לבחורים, רוב השוטרים עזבו את המקום, אך היו כמה שוטרים שנשארו בצד להמתין עד סיום הטיש להראות למפקדים שהם הוציאו את האדמו"ר מהטיש".

"השוטרים לא מעודכנים כנראה שהרבי במילה אחת או רמז קטן לחסידים לא היה נשאר שם זכר אחד לניידת. הבחורים היו הופכים את הניידות והופכים את קרית ויז'ניץ למאה שערים, כיבדו אותם יפה והם מוצאים קליפים להיראות יפה בעיני החילונים".

חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד