י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הניסוי בבני אדם

החיסון הסיני: 400 אלף איש חוסנו

סין מדווחת כי מאות אלפים חוסנו בחיסון הסיני לקורונה ורמת הנוגדנים בדמם גבוהה | לא נרשמו תופעות לוואי חריגות

החיסון הסיני: 400 אלף איש חוסנו
מתמודדים עם נגיף הקורונה בסין צילום: באדיבות המצלם

סין שבה הופיעה לראשונה מגיפת הקורונה מנסה להיות ראשונה גם בפיתוח החיסון: הרשויות בסין דיווחו כי יותר מ-400 אלף איש במדינה חוסנו בחיסון של חברת 'סינופראם' הסינית וכי בקרב המתחסנים לא נרשמו תופעות לוואי חמורות. בדיקה שנערכה להם העלתה כי בדמם קיימים נוגדנים בשיעור גבוה הרבה יותר מרמת הנוגדנים שנמצאה בדמם של אלו שחלו והחלימו. עם זאת מומחים במערב מתריעים מפני קיצור הליכי אישור החיסון שלא עבר את כל שלבי הניסויים הנהוגים במדינות המפותחות.

רוב המתחסנים הם אנשים המצויים בקבוצת חיסון להידבקות וכן סינים היוצאים לחו"ל וחוששים להידבק בקורונה רחוק מהבית. מומחים שעוקבים אחר הנעשה בסין מתריעים מפני חיסון המונים בתרכיב שלא נחקר דיו ולא קיבל את אישור גורמי הבריאות הגדולים בעולם.

לדבריהם, סין עורכת בפועל ניסוי ענק בבני אדם, מבלי שהקדימה לו ניסוי מבוקר ב 30,000 איש כפי שנהוג בחברות התרופות הגדולות בעולם המצויות כעת בעיצומו של השלב השלישי והמכריע בחיסון שהן מתפתחות – שלב הניסויים במספר גדול של אנשים.

הבעיה בניסוי הסיני הוא שהמספר הגבוה של המתחסנים מקשה עד מאד לעקוב אחרי כולם ולאסוף נתונים על הרגשתם, על תופעות לוואי שאולי מתפתחות וגם על יעילותו של החיסון. הדבר קשה שבעתיים במקרה של מתחסנים שיוצאים לחו"ל ושוהים בה זמן ארוך, כאשר בינתיים אין כל מידע חיוני לגבי השפעת החיסון על גופם, אין אפילו דרך יעילה ובטוחה לדעת אם נדבקו בקורונה או לא.

כך למשל יכול להיווצר מצב בו אדם שקיבל את החיסון נדבק בנגיף במדינה אחרת אך המידע החשוב כלל לא זורם לסין, בה הוא חוסן. לכן רופאים בכירים מתריעים מפני הפזיזות הטמונה בהחלטה לחסן את כל מי שמסכים.

 

קורונה סין חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד