י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נבדקת - נדבקת

חשש: מוקדי הבדיקות יהפכו למוקדי הידבקות

תמונות של התגודדויות ענק במוקדי בדיקות הקורונה בריכוזים החרדיים מעלות חשש מפני התפרצות בקרב הנבדקים • הבעיה מחמירה כשלמעשה אלו שקבלו תשובה שלילית ייתכן ונדבקו שעה קלה לפני הבדיקה • רופאים קוראים לסגור את המוקדים עד לתיקון המחדל

חשש: מוקדי הבדיקות יהפכו למוקדי הידבקות
בדיקת קורונה בישיבת פוניבז' צילום: שוקי לרר

נבדקת? נדבקת! תמונות של המון רב מקרב הציבור החרדי מתגודד במוקדי הבדיקות שנפתחו בריכוזי המגורים של הציבור החרדי, בעיקר בבני ברק, מעלות חשש כבד מפני הידבקות שתארע דווקא בקרב הנבדקים שאינם חולים.

עיריית בני ברק יצאה בקמפיין הקורא להמונים להיבדק, כשלצורך כך פורסמו מוקדי הבדיקות שנפתחו ברחבי העיר. הכוונה הייתה טובה, לסייע לקטיעת שרשרת ההדבקה בנגיף, באמצעות איתור המוני של חולים ובידודם, אך התוצאה כפי שהיא משתקפת בתמונות שצולמו היום במוקדי הבדיקות מעלה חשש כבד כי דווקא מוקדי הבדיקה יהפכו למוקדי הדבקה.

בתמונות נראו מאות אנשים נשים וטף המצטופפים במוקדי הבדיקות, כשתורים ארוכים משתרכים במקום בחוסר סדר בולט שיצר התגודדות ללא שמירת מרחק נאות בין הבאים להיבדק. "הסיכוי להידבק כאן – גבוה מאד", אמר אחד התושבים. "אם בבני ברק כמעט כל בדיקה חמישית יוצאת חיובית, זאת אומרת שחמישית מכל הנוכחים כאן הם חיוביים, והם פשוט מדביקים את השאר מבלי לדעת את הנזק שהם גורמים לו", הוסיף האיש שביקש להיבדק אך החליט להימלט מהמקום.

הבעיה גוברת מאחר ויתכן שגם אלו שכן נבדקו וקבלו תשובה שלילית, נדבקו למעשה שעה קלה לפני הבדיקה, כך שההידבקות לא ניכרת בתוצאה, וכך הם ממשיכים להפיץ את הנגיף בלי לדעת שהם חולים. הם יחוו תסמינים, אם בכלל, רק שבוע אחרי, ובינתיים הספיקו להדביק עוד רבים אחרים.

רופאים שנחשפו לתמונות הביעו את דעתם כי אם לא ניתן לשמור על הסדר במוקדי הבדיקות, עדיף לסגור אותם ויפה שעה אחת קודם. "המטרה של המוקדים היא מניעת הדבקה. מה שאנחנו רואים בתמונות, זה הפוך בדיוק – עידוד הדבקה המונית שקשה לאמוד את תוצאותיה ההרסניות".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד