י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שידרו פסוקי קוראן

אבל בכווית: האמיר הלך לעולמו בגיל 91

בכווית הכריזו בטלוויזיה הרשמית כי האמיר בן ה-91 של המדינה מת לאחר שסבל מבעיות בריאות. טרם הפרסום, בטלוויזיה הכוויתית שידרו פסוקי קוראן, בדרך כלל סימן מעיד לקראת הודעה על מותו של המנהיג

אבל בכווית: האמיר הלך לעולמו בגיל 91
אמיר כווית צילום: טוויטר

הטלוויזיה הכוויתית הודיעה היום (שלישי) על מותו של אמיר כווית, סבאח אל-חמאד א-סבאח, בן 91. בחודשים האחרונים א-סבאח היה בארצות הברית בטיפולים רפואיים, ומי ששימש כאמיר בפועל, הוא נוואף אחמד א-סבאח, אחד מאחיו, בן 83.

 

לפני פרסום על מותו, ‏בטלוויזיה הכוויתית שידרו פסוקי קוראן, בדרך כלל סימן מעיד לקראת הודעה על מותו של המנהיג, כך דיווח רועי קייס בכאן 11.

כזכור בתאריך 19/7 אמיר כווית, השייח' סבאח אחמד א-סבאח, בן ה-91 אושפז בבית חולים וחלק מהסמכויות הועברו זמנית ליורש העצר. השייח' אל-סבאח, אושפז אז לבדיקות רפואיות "שגרתיות", כך מסרה לאחר האשפוז סוכנות הידיעות הארצית במדינה.

בדיווח ביוני נמסר כי הוא נמצא ב"בריאות טובה", אך לא נמסרו פרטים נוספים. אחיו למחצה ונסיך הכתר, השייח' נאווף אל-אחמד אל-סבאח בן ה-83, יבצע "זמנית" מספר תפקידים. כך נמסר.

בקיץ האחרון דווח כי האמיר סבל מבעיות בריאותיות, בחודש שלאחר מכן הוא אושפז לבדיקות רפואיות במהלך ביקור בארה"ב.

שייח סבאח נולד ב-1929 וכבר בגיל צעיר היה חלק מהפוליטיקה. ב-1961 כוויית קיבלה עצמאות מבריטניה, ושנתיים אחר כך מונה השייח סבאח לשר החוץ של כוויית, תפקיד בו כיהן במשך 40 שנה. בשנת 2006 הוא הושבע לאמיר כווית.

כווית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד