י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ולא רק בישראל

מחקר קובע: ההפגנות – מוקדי הדבקה

לאחר מחאת השחורים בארה"ב נערך באוניברסיטת אוקספורד מחקר שתוצאותיו מגלים: בערים בהן נערכו הפגנות נרשמה צמיחה חריגה בתחלואה. הלו, מישהו שם בבלפור שומע?

מחקר קובע: ההפגנות – מוקדי הדבקה
המחאה בבלפור צילום: קריים מיניסטר

בניגוד לטענות שעלו ולפיהן לא ידוע על חולי קורונה שנדבקו בהפגנות נגד ראש הממשלה, שנערכות מידי מוצ"ש בבלפור, מחקר שתוצאותיו מתפרסמים מעלה כי הפגנות דווקא מעלות מאד את שיעור צמיחת התחלואה.

 

המחקר פורסם במגזין אוניברסיטת אוקספורד, אחר שהתבסס על נתוני ההדבקה שהתקבלו משמונה ערים בארה"ב בהן דווח על עשרות אלפי מפגינים שהתכנסו במחאה על הריגתו של ג'ורג פלויד על ידי שוטרים. המחקר עקב אחר קצב התפשטות התחלואה בערים שונות בארה"ב ביחס לערים שבהן נערכו הפגנות המוניות במשך ימים ארוכים.

 

התוצאות העלו כי בכל שמונה הערים שנתוני ההדבקה שלהן נותחו נרשמה צמיחה חריגה חיובית בשיעור ההדבקה. בשש מתוך שמונה הערים, צמיחת קצב ההתפשטות הייתה חיובית ומשמעותית.

 

החוקרים סיכמו את הנתונים בקביעה כי הפרות של הנחיות הריחוק שפורסמו בארה"ב על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) גרמו לעלייה משמעותית בשיעורי התחלואה, והם היו תמימי דעים בצורך לאכוף את הנחיות הבריאות גם בעת מחאות והפגנות.

 

בארץ חלוקות הדעות באשר לסכנה הטמונה בהפגנות הנערכות באוויר הפתוח. מצדיי ההפגנות טוענים כי לא הוכחו הדבקות במקום, אחרים טוענים כי המפגינים מכבים את הטלפון הסלולארי שלהם בכדי למנוע את איכון השב"כ שיוכיח הדבקה, ועל כן חוסר האפשרות להוכיח הדבקה לא מהווה ראיה לכך שההפגנות בטוחות.

 

כעת נראה שהמחקר החדש שנערך בארה"ב מכריע את הוויכוח ותומך בתומכי הגבלת ההפגנות.

קורונה ההפגנות בבלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד