י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המסרים לא יעברו כראוי

פרסום ראשון: מדוע דחה ראש הישיבה שיחה טלפונית עם נתניהו

שיחה בין ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו בערב יום כיפור נמנעה ברגע האחרון. 'בחדרי חרדים' חושף את מאחורי הקלעים והוראת ראש הישיבה בנוגע לדברים שהועברו מח"כ יעקב אשר וההוראה שניתנה לפני כניסת יום כיפור למבוגרים • פרסום ראשון

פרסום ראשון: מדוע דחה ראש הישיבה שיחה טלפונית עם נתניהו
ראה"י הגרי"ג אדלשטיין/ראה"מ נתניהו צילום: אהרן קרון, פלאש 90/לע"מ

בשבוע שעבר ניהלו בכנסת ובממשלה דיונים סביב הגבלת ההפגנות, כשבמהלך דיוני הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו בגיבוי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הבהירו כי בהחלטות יחול דין התפילות כדין ההפגנות, בתום מרתון דיונים הגיעו להבנה על מתווה מוסכם.

קדמו לכך הסכמות גם בין הרבנים הראשיים לישראל ודמויות תורניות לצד ראש ישיבות ורבנים נוספים, במסגרת אותם דיונים פעל ראש הממשלה לשכנע רבנים לצאת בקריאה למתפללים לסגור את בתי הכנסת ולעבור להתפלל במרחב הפתוח.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במסגרת השיחות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו קודם החלטת הממשלה, הוא ביקש לשוחח טלפונית גם עם נשיא מועצת גדולי התורה הליטאית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, כדי להסביר לו את המצוקה הבריאותית ולבקש מראש הישיבה לקרוא לציבור להתפלל בשטח הפתוח.

אלא, שראש הישיבה שקיבל את הדרישה הודיע כי הוא מסרב לשיחה מחשש שבשיחת טלפון המסרים לא יעברו כראוי אחד לשני. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגרי"ג ביקש כי המסרים יעברו אליו בדרך אחרת והוא יעביר את תשובתו.

ראש הישיבה קיבל את המסרים מראש הממשלה דרך יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת יעקב אשר שהחזיר את תשובת ראש הישיבה לראש הממשלה, שביקש להבהיר כי הוא מוכן לברך את ראש הממשלה בשיחה בטלפון, אך לא לדון בנושאים מהותיים דרך הטלפון שאז יהיה קיים חשש לאי הבנות.

כזכור, בעקבות כך ערב החג פרסם ראש הישיבה קריאה לאנשים מבוגרים שלא לצאת לבתי הכנסת ולשמור על ההנחיות, וכן עודד תפילות באוויר הפתוח גם ביום כיפור. ראש הישיבה עצמו נזהר ונשמר והתפלל בקפסולה מיוחדת בישיבת פוניבז'. 

הרב גרשון אדלשטיין בנימין נתניהו יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד