י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתקרבים לקריסה?

מנכ"ל בית החולים: "לא זוכר כזה יום כיפור קשה"

במערכת הבריאות לא הכריזו עדיין על 'אי ספיקה', אך נראה שאנו מתקרבים לרגע המסוכן. מנכ"ל בית החולים לגליל בנהריה, פרופ' מסעד ברהום: "לא זוכר יום כיפור כזה" • "מקווה שבמגזר הערבי למדו את הלקח"

מנכ"ל בית החולים: "לא זוכר כזה יום כיפור קשה"
פרופ' מסעד ברהום צילום: דוברות בית החולים

יום הדין של מערכת הבריאות: במערכת הבריאות אמנם לא הכריזו עדין, בחסדי שמיים, על 'אי ספיקה', ונכון לעכשיו בתי החולים מתמודדים עם עומס החולים, אך נראה שאנו הולכים ומתקרבים לרגע הקריטי. בכל מקרה, בבית החולים לגליל בנהריה, משדרים קולות של מצוקה וזאת נוכח העומס במחלקות הקורונה שהולכות ומתרבות.

בבית החולים, שבו נפתחה רק בשבוע שעבר המחלקה הרביעית, הודיעו היום על פטירת חולה קורונה נוסף, ממג'ד אל כרום, כאשר נכון לעכשיו מאושפזים בארבע מחלקות הקורונה 113 חולים. 51 מהם מוגדרים במצב קשה, מתוכם 18 במצב קריטי (מונשמים ועל סף הנשמה), 39 במצב בינוני והשאר קל.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, אמר הבוקר: "אני לא זוכר יום כיפור כה קשה כפי שהיה אצלנו עכשיו". הוא סיפר כי "נאלצנו להזמין צוותים מהבית במהלך החג. מספר החולים הקשים והמונשמים הולך ועולה, ואנו מתקרבים בצעדי ענק לקראת פתיחת מחלקת קורונה חמישית".

כמו כן הוסיף פרופ' ברהום: "אנו עוברים מלחימה בקורונה ללחימה בשלוש חזיתות: נלחמים בקורונה, נלחמים בשפעת (לקראת עונת החורף) ונלחמים כדי להגן על חולים נוספים, שמסביבם כל העת נמצאים גם מבקרים, ולא תמיד ניתן לדעת מראש מי מהצוותים והמטופלים הינם נשאים של המחלה".

בעניין הסגר במדינה אומר פרופ' ברהום: "הסגר 'נושם' יותר מדי וצריך להדק אותו עוד יותר, כדי שנתחיל לראות את אותותיו". הוא התייחס לתחלואה המתפשטת במגזר הערבי, ואשר מתנקזת לבית החולים בנהריה, ואמר כי "כחבר בוועדה הארצית המייעצת למנכ"ל משרד הבריאות לגבי מיגור הקורונה במגזר הערבי, אני רוצה לקוות ולהאמין שבמגזר למדו את הלקח ולא עורכים יותר אירועים המוניים".

נהריה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד