ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אכיפת המשטרה

השר לביטחון פנים: "אנחנו במלחמת עולם"

השר לביטחון פנים התייחס היום לפעילות האכיפה של המשטרה במטרה לבלום את התפשטות הנגיף ואמר: "אנחנו במלחמת עולם, מלחמה קשה מאוד בנזק לנפש, וקשה לא פחות בנזק לכלכלה"

השר לביטחון פנים: "אנחנו במלחמת עולם"
אמיר אוחנה בכנס בשבע צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה קיים היום (שלישי) סיור משותף יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן. במהלך הסיור בתל אביב התייחס השר אוחנה לפעילות האכיפה של המשטרה ברחבי הארץ והגדיר את המצב כ"מלחמת עולם". מ"מ המפכ"ל הצהיר כי האכיפה תימשך בעוצמה בימים הקרובים.

"מדינת ישראל במלחמה, אנחנו במלחמת עולם, מלחמה קשה מאוד בנזק לנפש, וקשה לא פחות בנזק לכלכלה. אם נפסיד במלחמה הזאת – רבים מהישגיה של מדינת ישראל משחר הקמתה ועד היום יאבדו. בלי כלכלה יש פחות בריאות, פחות חינוך, פחות רווחה, פחות ביטחון ופחות ביטחון פנים", אמר השר אוחנה. לדבריו, "הדרך היחידה שלנו להציל את המדינה מקריסת מערכות היא לעזוב את כל יתר הוויכוחים מעניינים וחשובים ככל שיהיו, ולהתגייס למאבק". 

"מה זה אומר", הסביר השר לביטחון פנים, "א. ברמת המעורבות הנמוכה ביותר – זה אומר רק להישמע לכללים: כן למסיכות ולריחוק – לא להתקהלויות מכל סוג שהוא. ב. ברמת מעורבות גבוהה יותר – קחו על עצמכם יותר מהרף המינימלי עליו מחליטה הממשלה:  גם מי שמותר לו ללכת לעבודה אך ביכולתו לעבוד מהבית (גם אם זה קשה יותר) – שיעשה זאת. זה נכון לעובדים, וזה נכון למעסיקים. ג. ברמת מעורבות גבוהה במיוחד – הצטרפו למאמץ ההסברה הלאומי.

"אני מאמין גדול בכך שהפרטים בחברה יעילים וחכמים יותר מהמדינה. למשל, אם אתם מכירים אדם שנפטר מקורונה – הצילו נפשות בעזרת הסיפור שלו. ספרו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת על האדם שהכרתם, על חייו – ועל מותו. איך נדבק, אם יודעים. צאו בקריאה לציבור – לחבריכם – עצרו את הקורונה", הוא הוסיף.

לדברי אוחנה: "משטרת ישראל פרוסה בעוצמה מירבית בכל רחבי הארץ: במחסומים, ברחובות הערים, בכפרים ובדרכים. בשתי היממות החולפות נרשמו אלפי דוחות למי שהפרו בידוד, הפרו את תנאי הסגר, הפרו את חובת עטיית המסיכה וכו'. כשאני אומר שתי היממות האחרונות, אני מדגיש – כולל במהלך יום הכיפורים"

במהלך הסיור התייחס מ"מ המשטרה להשמצות שהופצו ברשת והופנו כלפי שוטרי משטרת ישראל וחיילי צה״ל הפועלים לצדם במאבק הלאומי המתמשך בנגיף הקורונה. "״משטרת ישראל פועלת במאמץ רב יחד עם חיילי צה"ל לשמור על בטחון ובריאות הציבור. לאחרונה אנו עדים לשיח מתלהם נגד שוטרים וחיילים המבצעים משימתם נאמנה", אמר כהן.

עוד אמר מ"מ המפכ"ל : "השוטרים ימשיכו בפעילות בכל רחבי הארץ, יהיו נוכחים בערים ובכבישים העירוניים והבינעירוניים, ימשיכו לבצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת באופן מקצועי על מנת לאפשר את שגרת החיים בצל הקורונה, וימשיכו להיות בחזית המאמץ הלאומי לצמצום התפשטות הנגיף והורדת היקף התחלואה למען בריאות הציבור".

אמיר אוחנה אכיפה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד