י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דברים שרואים מכאן

בר סימן טוב שובר שתיקה: "צריך לעבוד מהר"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, שובר שתיקה ותוקף: "בהתחלה יצאנו בצורה מסודרת, הלימודים בכיתות הנמוכות היו בקפסולות ואז זה נשחק, חזרנו לשגרה במקום לחזור לשגרת קורונה. כשראינו את המספרים עולים לא תיקנו את זה מיד. זה בסדר שניסינו אבל הבעיה היא שלא תיקנו את ההחלטה בזמן" לדבריו: "כשאתה לוקח את הזמן הנגיף עובד, צריך לעבוד מהר"

בר סימן טוב שובר שתיקה: "צריך לעבוד מהר"
משה בר סימן טוב צילום: פלאש 90

האיש שהיה בעין הסערה, תומכיו הרעיפו עליו שבחים ומתנגדיו טענו שהוא מונע מחרדה והיסטריה - משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, שהיה מופקד על המלחמה בנגיף הקורונה בגל הראשון, וכזכור התפטר מהתפקיד, חוזר הערב (שלישי) ובראיון לקרן מרציאנו ב'חדשות 12', הוא פותח על הכל ולא חוסך ביקורת מהתנהלות הממשלה בגל השני הנוכחי.

המנכ"ל לשעבר בר סימן טוב הסביר בראיון הערב שהוא רואה בפתיחת מערכת החינוך כאחת מנקודות התורפה המרכזיות של ההתמודדות עם הקורונה: "הילדים התערבבו בחוגים ואחרי הצהריים בהסעות. התחלנו לנהל משא ומתן עם הווירוס והוא לא אוהב שמעגלים פינות. 200-300 עובדי הוראה בכל הארץ ומסתובבים. אם לא שומרים על הכללים הווירוס תוקף".

עוד הוא הוסיף וטען "כרגע יש לסגר הזה יש סיכוי להצליח כי הלימודים לא מתקיימים, הוא אומנם פחות אפקטיבי ממה שנקטנו בו בגל הראשון כי אנשים פחות מקפידים על הכללים ויש יותר התקהלויות. המשמעות היא שהסגר יצטרך להיות יותר ארוך".

בהמשך חשף מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר קצת מאחורי הקלעים של קבלת ההחלטות בגל הראשון תחת פיקודו: "בסיבוב הראשון ההחלטות התקבלו מהר והיו ענייניות ומהירות. הממשלה השתנתה ומשהו במכניזם של קבלת ההחלטות השתנה. יש תחרות על מי מקל יותר על הציבור ולא על מי ששומר על בריאות הציבור. כשאתה לוקח את הזמן הנגיף עובד, צריך לעבוד מהר".

"חששתי בגל הראשון שמספר המתים יכול להגיע ליותר מ-5,000 ועכשיו יש תרחישים של מספרים גבוהים יותר, תרחישים קשים היו יכולים להתרחש אז ויכולים להתרחש היום. אם נגיע לחורף עם עלייה במספר החולים הקשים אז מערכת הבריאות לא תדע לתת את המענה והמספרים יעלו" מזהיר בר סימן טוב.

בהתייחסות למערכת הבריאות בכללותה אמר ברסי "המערכת תצליח להתמודד עם עלייה במספר החולים הקשים אך יהיה לכך מחיר: אפשר לאשפז הרבה מאוד אנשים והשאלה שהיא מה המחיר. האם אנחנו יכולים לתת את הטיפול הטוב ביותר? האם אנחנו משאירים את פעילות השגרה של בתי החולים?".

בר סימן התייחס גם לביקורת של יו"ר ימינה נפתלי בנט, על טענותיו על כך שחלק מהטיפול לא עבר לצה"ל או חברות פרטיות: "זה שקר מוחלט. רצינו לוודא שהדברים נעשים כמו שצריך. אנחנו לא הדלפנו מכל שיחה בתוך הקבינט או מתוך פורום מצומצם ולא התראיינו אנחנו מיגרנו את המגפה. הבאנו הישגים שלא היו כמוהם בעולם".

לסיכום הביע המנכ"ל לשעבר פסימיות לנוכח המתווה של הפרויקטור הנוכחי רוני גמזו 'מתווה הרמזור', "אני מתקשה לראות את מתווה הרמזור עובד, אדם שגר בבני ברק לא ילך למסעדה ברמת גן? הסייעת של הבן שלי בשכונה הירוקה בירושלים והיא מגיעה משכונה אדומה, לא תבוא לעבודה?".

קורונה משה בר סימן טוב משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד