ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בתפקיד סגן שר

מחשב מסלול: ליצמן חוזר לשיכון ויאלץ לקבל את אישורו של גנץ

לאחר שהתפטר בשנית מתפקיד שר ועורר סערה תקשורתית רחבה, בעקבות הסגר שהטילה הממשלה בחגי תשרי, נדמה כי כעת ח"כ יעקב ליצמן מחשב את דרכו חזרה למשרד השיכון, אך הפעם בתפקיד סגן שר, אולם שלושה מכשולים שיאלץ לעבור יקשו עליו את החזרה החלקה למשרד  

מחשב מסלול: ליצמן חוזר לשיכון ויאלץ לקבל את אישורו של גנץ
יעקב ליצמן בשיחה עם בני גנץ צילום: דוברות הכנסת

לקראת הכרעה: חבר הכנסת יעקב ליצמן שהתפטר מתפקיד שר השיכון ועורר טלטלה פוליטית, מגבש בימים אלה את מתווה חזרתו למשרד השיכון - הפעם בתפקיד סגן השר.

אלא שכדי שיקבל את התפקיד, דרוש ליצמן לעבור שלושה מכשולים, הראשון: לקבל את אישור יו"ר כחול לבן בני גנץ, השני: למצוא שר נוח מעליו, השלישי: להחזיר את האיזון ביהדות התורה.

המכשול הראשון: מאחר וגוש הימין ניצל את מכסת סגני השרים שהוענק לגוש שכולל את החרדים וסוכם בחוק כינון הממשלה הפריטטית, מינוי ליצמן לסגן שר יאלץ לבוא על חשבון מכסת 'כחול לבן' ולקבל לכך את אישורו של בני גנץ.

כדי לקבל את האישור כמו בכל מהלך פוליטי, ליצמן יצטרך להביא לגנץ תמורה פוליטית, לא בטוח שהתחייבות של ליצמן לא למנות שר נוסף שיחזיר את הפריטטיות בממשלה תספק את גנץ.

המכשול השני: ליצמן ירצה להמשיך לשלוט במשרד דרך תפקיד סגן השר, החוק כיום לא מאפשר לכהן כסגן במעמד שר, משום שראש הממשלה לא יכול לכהן בתפקיד שר בגלל כתב האישום שהוגש נגדו. ליצמן יאלץ למצוא שר נוח שייתן לו סמכות מלאה.

הערכה היא כי ליצמן יציע למנות מעליו שר נוח שלא יחפש להתערב במשרד השיכון, גם שמו של גנץ עולה כאפשרות, אך לא בטוח שראש הממשלה בנימין נתניהו יסכים לוותר על שר מטעם גוש הימין לטובת 'כחול לבן'.

המכשול השלישי: מהלך חזרתו של ליצמן כסגן שר, לא מחזיר את אליהו ברוכי מ'דגל התורה' לכנסת, שכן ליצמן לא יכול להתפטר בשנית במסגרת החוק הנורבגי. מה שיעלה זעם בקרוב חברי 'דגל התורה' שיבקשו להחזיר את האיזון בסיעה.

בשל כך עומדות בפניו רק שתי אופציות: הראשונה, שחבר הכנסת אליהו חסיד מ'יהדות התורה' יגיש את התפטרותו מהרשימה וברוכי יכנס במקומו על חשבון הנורבגי של סגן שרת התחבורה אורי מקלב, או שהאחרון ידיח את חסיד ואז גם ברוכי וגם חסיד יישארו מחוץ לכנסת עד לבחירות הבאות ואז ישוב השוויון האנושי בסיעה.

יעקב ליצמן בני גנץ התפטרות ליצמן מהממשלה אליהו ברוכי סגן שר משרד השיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד