י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת העימות הבא

תחזית פסימית; דרעי מודה: לא נראה שיש לממשלה סיכוי לשרוד

בראיון שפורסם הבוקר בעיתון 'הדרך', השר דרעי מודה כי אין לממשלה הנוכחית סיכויים לשרוד, לדבריו: "קיים חוסר אמון גדול בין הצדדים, ואני לא אכנס לסיבות מי אשם ולמה" • אולם עם זאת לדבריו: "מצד שני כל אדם בר דעת מבין שללכת לבחירות בתקופה של הקורונה, מדובר בטירוף"

תחזית פסימית; דרעי מודה: לא נראה שיש לממשלה סיכוי לשרוד
דרעי בין נתניהו לגנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שעון החול הפוליטי הולך ואוזל, כשהמערכת הפוליטית מתקרבת שוב לרגע ההכרעה קריטי, בו יאלץ ראש הממשלה להכריע האם לחוקק את תקציב המדינה או שמא להשתמש בנקודת היציאה ולבחור ללכת לבחירות.

אם נשאל את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שהיה אחד המתווכים להשגת ממשלת האחדות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, הוא לא נותן לכך יותר מדי סיכויים.

בריאיון שהעניק לעיתונאי שמעון ליברטי ב'הדרך' אמר השבוע השר אריה דרעי, כי "הממשלה הזו קמה עם כללים מאוד ברורים, עם חלוקת תפקידים, עם חקיקה מפורטת וחלוקת עבודה ויחסי כוחות. אבל לצערי הרב אמון בין מנהיגים אי אפשר להעביר בחקיקה או באיזה הסכם, זה דבר שצריך לבנות".

דרעי מודה כי "יש חוסר אמון גדול בין הצדדים, ואני לא אכנס לסיבות מי אשם ולמה, זה המצב שיש חוסר אמון". לדבריו בראיון, "לפני כמה שבועות, סביב משבר התקציב, היינו ממש לפני בחירות, כמעט וכבר נפלה הממשלה והלכנו שוב לבחירות. והצלחנו בסייעתא דשמיא לתווך בין הצדדים ולהחזיק את זה לעוד כמה חודשים. אבל קשה מאוד להתנהל בצורה הזו".

השר דרעי מציין את הקשיים בניהול ממשלת האחדות, כך לטענתו, "עצם זה שיש ממשלה גדולה מאוד, זה לא קל. זה לא מחזה מלבב במיוחד, שעושים ישיבת ממשלה בשידור עם יותר משלושים שרים וכל אחד צריך לדבר, זה לוקח שעות, ואי אפשר לקבל ככה החלטות ולהתקדם, הכל מסורבל יותר. זה גם בעניין של הקורונה. בגל הראשון היינו קבוצה קטנה, מי שניהל את זה, זה ראש הממשלה נתניהו וכמה שרים בודדים, יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות והצוות המקצועי, החלטות התקבלו במהירות, ביעילות".

"לא נראה שיש סיכוי גדול לממשלה הזאת להמשיך", מודה דרעי לקראת הקרב הפוליטי הבא, אלא שלטענתו, "מצד שני כל אדם בר דעת מבין שללכת לבחירות בתקופה של הקורונה, וכשאנחנו כבר מתחילים את החורף עם השפעת וכו', שזה חלילה עלול להגביר את התחלואה, וכל המצב הכלכלי, זה דבר שהוא טירוף. לצערי חוץ מהקורונה יש עוד מכה קשה למדינת ישראל, וזה כל הנושא הפוליטי".

ממשלת אחדות הקדמת בחירות הדרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד