י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מי יתווך?

קטאר פנתה לאמריקאים שיתערבו בנושא החזרת גופות החיילים

המגעים להשבת גופות החיילים והנעדרים משבי החמאס: קטאר פנתה לאמריקאים שיתערבו בעניין ויקדמו את המו"מ בין ישראל לחמאס. על פי הדיווח, הארגון הציע שישראל תשחרר בשלב ראשון חולים, קטינים ואסירות, ואילו חמאס ימסור בתמורה מידע לישראל האם השבויים והנעדרים שברשותו חיים או מתים

קטאר פנתה לאמריקאים שיתערבו בנושא החזרת גופות החיילים
אורון שאול והדר גולדין. צילום: באדיבות המשפחות

קטאר פנתה לגורמים בממשל האמריקני בבקשה שיתערבו מול ישראל בניסיון לקדם את המגעים להשבת גופות החיילים והנעדרים מידי חמאס.

קטאר טרם קיבלה תשובה מהאמריקנים, ולא ידוע אם ההצעה הועלתה לבקשת חמאס או בידיעתו, או שמא מקורה ביוזמה עצמאית של קטאר, ‏מקורות פלסטינים אומרים ל'כאן חדשות' כי קטאר מעוניינת להשיג התקדמות במשא ומתן התקוע ולזקוף זאת לזכותה, על חשבון מצרים–שעד כה הובילה את הנושא מבלי להגיע לפריצת דרך.

הכתב לענייני ערבים גל ברגר מדווח ב'כאן חדשות', כי מצרים חוששת שחמאס מעוניין להפקיע סוגייה זו מידיה ולהעבירה לטיפול קטאר, כשם שהעניק לקטאר את הקרדיט על עצירת ההסלמה בדרום בחודש שעבר.

‏לפני כשבועיים וחצי באה לאזור משלחת מהמודיעין המצרי שדילגה בין ישראל לעזה בניסיון לקדם את המשא ומתן בנושא, אך מאמציה הסתיימו בלא התקדמות של ממש. על פי ההערכות, המשלחת צפויה לחזור לאזור בשבועות הקרובים להמשך המאמצים.

‏לדברי מקורות פלסטינים, חמאס עדיין דורש שישראל תשחרר מאות אסירים ביטחוניים במסגרת עסקה כוללת ובהם אסירים השפוטים למאסרי עולם, בעוד שישראל מתנגדת לכך.

‏גורם בחמאס מסר ל'כאן חדשות' כי הארגון הציע שישראל תשחרר בשלב ראשון חולים, קטינים ואסירות, ואילו חמאס ימסור בתמורה מידע לישראל האם השבויים והנעדרים שברשותו חיים או מתים, אך ישראל מעוניינת בעסקה בפעימה אחת ללא שלבים, ומתייחסת לחיילים כאל חללים.

קטאר חילופי שבויים אורון שאול הדר גולדין ארגון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד