כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"המדע טעה, לא לכולם יש לב"

הנשיא היהודי הניח זר לזכר הנרצחים בבאבי יאר

הטבח המחריד בבאבי יאר: לפני 79 שנים נרצחו באכזריות עשרות אלפי יהודים תושבי קייב והסביבה • לזכר יום השנה לטבח השתתף נשיאה היהודי של אוקראינה בטקס לזכר הנספים • צפו

הנשיא היהודי הניח זר לזכר הנרצחים בבאבי יאר
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בטקס בבאבי יאר צילום: באדיבות המצלם

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, היהודי, השתתף ביום שלישי בשורה של טקסים לציון 79 שנה לרצח היהודים בבאבי יאר.

הנשיא אמר במסגרת נאומו בטקס כי "בבאבי יאר הושמדו גורלותיהם של אלפי אנשים, אלה מהווים אלפי הוכחות שמראות כי בניגוד למדע לא לכל האנשים יש לב".

בטקסים השתתפו גם יו"ר הפרלמנט, ראש הממשלה, ראש לשכת הנשיא, לצד יו"ר פדרציית הקהילות הרב מאיר סטמבלר, רבה של אוקראינה הרב משה ראובן אסמן, ונשיא הקונגרס היהודי האולמי רונלד לאודר.

לפי הרישומים של הגרמנים 33,771 יהודים נטבחו ב-29 וב-30 בספטמבר בבאבי יאר. זה היה מבצע ההשמדה הגדול ביותר בשואה שבוצע תוך תקופה כה קצרה, במהלך השנה שלאחר הרצח הובלו לבאבי יאר והומתו שם בהריגה 15,000 יהודים נוספים שנתפסו בעיר ובסביבתה.

ב-28 בספטמבר 1941 פורסמה ברחבי קייב מודעה, בגרמנית, באוקראינית וברוסית, כי על כל היהודים המתגוררים בקייב להתייצב בשעה 8:00 על יד בית הקברות. ליהודים ניתנה הוראה לקחת מסמכים, כסף, חפצי ערך, ובגדים חמים. במודעה הוזהרו היהודים לא לנסות להתחכם. ובשעה שמונה החלו הגרמנים לירות לעברם של היהודים לתוך בור ענק, בודדים הצליחו להינצל.

באבי יאר טקס אזכרה ולדימיר זלנסקי נשיא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד