י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שוקל בחיוב"

נתניהו הציע לבר סימן טוב לחזור לתפקיד בכיר במערך הקורונה

הגל הראשון מזוהה יותר מכל עם מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, שכונה בפי כולם - ברסי. אך מאז הוא הספיק להתפטר מתפקידו, וגל שני עצום וקשה תקף את מדינת ישראל, המתווים נפלו בזה אחר זה ומספר החולים מזנק • כעת על פי הדיווחים, שוקל רה"מ להשיב את ברסי לכיסא הפרויקטור או על כל פנים לשותף בחזית המאבק בנגיף, וברסי מצידו לא מביע התנגדות

נתניהו הציע לבר סימן טוב לחזור לתפקיד בכיר במערך הקורונה
בר סימן טוב לצד נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ברסי חוזר? על רקע היחסים העכורים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרויקטור הקורונה רוני גמזו, הציע לאחרונה נתניהו למנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב - מי שליווה אותנו במהלך הגל הראשון של הקורונה, לחזור למערכת ולשמש בתפקיד בכיר במערכת הבריאות, במלחמה כנגד הקורונה בישראל - כך דווח ב'ידיעות אחרונות'.

נציין, כי למרות שבעת שפרש ממשרד הבריאות קיבל בר סימן טוב הצעה לשמש כפרויקטור במשרד וסירב, גורמים במערכת הבריאות אומרים כי כעת הוא שוקל לקחת את התפקיד. עם זאת, הם ציינו כי התפקיד הסופי לא גובש עדיין וככל הנראה הוא יתמקד בהליך החזרה לשגרה. בר סימן טוב מסר אמש (שלישי) בתגובה כי "גורמים בממשלה מתייעצים איתי מעת לעת ואני מביע את דעתי בנוגע למצב, אבל לא ניתנה שום הצעה קונקרטית".

באופן רשמי בעוד כחודש מסתיים תפקידו של רוני גמזו, ועל פי הדיווחים הוא לא קיבל הצעה להאריך את תוקף התפקיד.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אף הוא קרא הבוקר לשר הבריאות למנות את משה בר סימן טוב לפרויקטור הקורונה על רקע העלייה המתמשכת בתחלואה: "במבחן התוצאה בר סימן טוב הוכיח את עצמו בגל הראשון, מינויו לפרויקטור הקורונה יכול להביא לשינוי חיובי."

"מה שחשוב זה מבחן התוצאה ובשונה מגמזו - משה בר סימן עמד בו בהצלחה - בגל הראשון הצליח לבלום את העלייה בכמות הנדבקים בקורונה ואף להוריד את מס' החולים והמונשמים. אין מתאים ממנו לשמש כפרויקטור הקורונה", אומר יו"ר הקואליציה זוהר.

בראיון שהעניק ל'חדשות 12' הביע בר סימן טוב פסימיות לנוכח המתווה של הפרויקטור הנוכחי רוני גמזו 'מתווה הרמזור'. לדבריו, "אני מתקשה לראות את מתווה הרמזור עובד, אדם שגר בבני ברק לא ילך למסעדה ברמת גן? הסייעת של הבן שלי בשכונה הירוקה בירושלים והיא מגיעה משכונה אדומה, לא תבוא לעבודה?".

בר סימן טוב הוסיף שהוא רואה בפתיחת מערכת החינוך כאחת מנקודות התורפה המרכזיות של ההתמודדות עם הקורונה: "הילדים התערבבו בחוגים ואחרי הצהריים בהסעות. התחלנו לנהל משא ומתן עם הווירוס והוא לא אוהב שמעגלים פינות. 200-300 עובדי הוראה בכל הארץ ומסתובבים. אם לא שומרים על הכללים הווירוס תוקף".

נזכיר, כי הליך בחירת הפרויקטור הקודם התנהל בעצלתיים, לאחר שמספר אנשים שהוצע להם התפקיד וביניהם אמיר אבולעפיה, פרופ' גבי ברבש והאלוף רוני נומה - סירבו לקבל אותו. רק לאחר מספר שבועות הוחלט להעניק את התפקיד הלא כל כך נחשק לפרופ' רוני גמזו שניאות לקבלו.

 

קורונה משה בר סימן טוב בנימין נתניהו רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד