י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
וכמה למענקים?

אושרה הגדלת התקציב במיליארדים: רק 2.5% לבריאות

במליאת הכנסת אישרו אמש (ג') את הצעת חוק - יסוד משק המדינה • 1.6 מיליארד הוקצו לביטוח לאומי ועבור הטיפול במשק הוקצו 800 מיליון ש"ח • יו"ר האופוזיציה תקף את חברי סיעת 'כחול לבן' בפתח הדיון

אושרה הגדלת התקציב במיליארדים: רק 2.5% לבריאות
אברך מעיין בהוצאות הביטוח לאומי. צילום אילוסטרציה צילום: פלאש 90

לאחר שנדחו עשרות הסתייגויות, מליאת הכנסת אישרה אמש (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד משק המדינה. ההצעה קובעת את הגדלת מימון ההוצאות הדרושות לצורך הרחבת התוכנית הכלכלית, שאושרה במליאה מוקדם יותר.

ההצעה קובעת את הרחבת מסגרת ההוצאה לשנת 2020 לצורך הרחבת סכומי הרכיבים הנוגעים ל: בריאות, רווחה, סדר ציבורי, ביטחון הפנים ומתן מענה לצורכי משרדי הממשלה, לשיפוי המוסד לביטוח לאומי, מענק וסיוע לעסקים ולעצמאים.

לצרכים בריאותיים במשרדי הממשלה הוקצו 100 מיליון ₪, לביטוח לאומי הוקצו – 1.6 מיליארד ₪, עבור תחזית לגידול באבטלה, מענקים, שימור עובדים, והגדלת הוצאות קבועות הוקצו 800 מיליון ₪. – סה"כ 2.5 מיליארד ₪.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד פתח את הדיון ואמר כי "אני באתי הנה כדי לברר אם עדיין מותר לי לדבר במליאה, כי זה השלב הבא שיגידו לנו שבגלל הקורונה. אם אוסרים היום על ההפגנה במכוניות ועל הפגנות באוויר הפתוח שזה הרבה פחות מסוכן מאשר בחלל סגור, למה שלא יגידו לי שאסור לי לעמוד פה ולדבר בשמה של האופוזיציה?

אני חושב שיש משהו לא בסדר עם הממשלה הזו אז אני חשוב לי לבוא לפה ולנצל כל הזדמנות לדבר במליאה כל עוד אתם מרשים לי, כל עוד הממשלה הזאת מתירה לנו לעמוד פה ולהגיד שזו ממשלה איומה שנכשלה בטיפול בקורונה.

אני שואל את חבריי בכחול לבן תסבירו לי מה יקרה לכם אם תיכנסו היום למליאה ופשוט תגידו לא? תגידו לנתניהו מצטערים, לא מוכנים. לא בשביל זה הלכנו לפוליטיקה, לא בשביל זה אנחנו פה, זה מנוגד לכל ההסכמים שחתמנו עליהם".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "אני מוטרד מאוד ביומיים האחרונים ולאו דווקא מהקורונה. הקורונה היא אתגר גדול מאוד, אתגר בריאותי, אתגר כלכלי אתגר חברתי, אבל מדינת ישראל עם ישראל ידע אתגרים גדולים קשים ומורכבים מאלה וצלח אותם בשלום בזכות הלכידות החברתית. במשבר הזה אנחנו לא רואים את הלכידות החברתית הזו וזה הדבר שמטריד ומפחיד הרבה יותר. אז בואו לא נאשים אחד את השני. ניקח כל אחד אחריות על עצמו ועל המחנה שלו. נמשיך לחלוק ולהתווכח אבל בכבוד ובאהבה כי יש לנו עם אחד ומדינה אחד".

יאיר לפיד בצלאל סמוטריץ ביטוח לאומי תוכנית כלכלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד