י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שלום בית

בעל פדנט? כך תצליח לראות את הצד החיובי באשתך

אשתך אינה מושלמת כרצונך, וזה גורם לך לראותה באור שלילי? הדרך המוצלחת לראות אותה באור חיובי ולשנות את חיי הזוגיות למציאות שונה מזו שהכרתם עד כה, האפשרות להרגיש מסופקים ומאושרים

בעל פדנט? כך תצליח לראות את הצד החיובי באשתך
בחור חסידי. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אשתי לא מושלמת כרצוני

אני אדם ישר ופדנט, שחשוב לי לראות בעיניים שכל דבר הולך בצורה מושלמת. מאז שהתחתנתי אני רואה אצל רעייתי דרך חיים שונה, הגורם לי להסתכל עליה באור שלילי. כיצד להתמודד איתה?  

תשובה:

אחד היסודות לחיי נישואין משביעי רצון הוא רגשות חיוביים. אווירה חיובית נבנית "מהסתכלות חיובית" על בן הזוג ועל המצבים בחיי הנישואין. כלומר, ככל שאנחנו נותנים פרשנות חיובית ומיטיבה על התנהגות בן הזוג, רמת שביעות הרצון ואיכות חיי הנישואין שלנו יעלו, מאחר והתחושות שלנו נוצרות בהתאם לפרשנות שאנו נותנים לסביבתנו.

כדאי להרגיל את עצמנו לראות את הטוב גם במה שלכתחילה נראה כביכול פחות טוב, ולהיות מודעים שהבחירה כיצד לחשוב היא בידנו.

במקרים רבים נוכל לראות, שבעצם ע"י המחשבה הטובה יצרנו מציאות טובה, כי החשיבה החיובית מדבקת. זאת אומרת: כאשר אנו מתרגלים לראות את בן הזוג באור חיובי, ברוב המקרים הוא יחזיר את אותו היחס. ובסופו של יום לדרך חשיבה זו יתרגלו גם הילדים, והאווירה בבית בוודאי תיטיב עם כולם. ולא זו בלבד, אלא דרך חשיבה זו, אף תסייע להתמודדות עם אירועים וקשיים בחיי היום יום, תעודד חשיבה יצירתית ואופטימית המאפשרים התמודדות יעילה עם כל קושי ואתגר.

אוירה חיובית היא גם נבנית "מרצון להיטיב" עם בן הזוג. אם כל אחד מתחיל את היום בחשיבה של: "מה אני יכול/ה לעשות, בכדי לגרום לצד השני תחושה טובה"? ללא ספק היום של בני הזוג יראה אחרת לגמרי.

במקרים רבים, אנחנו מאפשרים לחוויות הטובות לעבור לידנו, מבלי שנייחס להם משמעות רגשית חיובית מעצימה. אנחנו נוטים לייחס משמעות וחשיבות לאירועים שליליים, ולקבל כמובנים מאליהם את החיוביים. אם נתבונן וניתן יותר מקום ומשמעות, מה שבן הזוג חושב ומעניק בשבילנו, ובכלל להתבונן לדברים הטובים שקורים לנו, זה יסייע לנו להרגיש רגשות חיוביים ולהרגיש טוב יותר.

כל אחד מבני הזוג יכול לערוך לעצמו תרגיל יומי במשך 30 יום רצופים, ע"י  שייחד לו פנקס קטן לכתוב בו לפחות שלושה מצבים או אירועים חיוביים, אפילו הפשוטים ביותר שהתרחשו באותו יום, וגרמו לתחושה או הרגשה חיובית. ובכל ערב לפני השינה יקרא כל אחד לעצמו בקול רם את מה שנכתב בפנקס.

כך יוכלו להרגיש, עד כמה תחושות חיוביות פוקדות אותם בכל יום שהפכו למובן מאליו, ועדיין לא קיבלו את מקומם להעצמה. בדרך זו בני הזוג יוכלו לזרוע צמיחה חיובית, בתוך מערכת היחסים הזוגית.

למרות חשיבות החשיבה והרגשות החיוביים, יש לציין שכדי לחיות חיים מספקים ומאושרים, עלינו להניח לעצמנו להרגיש את כל טווח הרגשות האנושיים. חשיבה חיובית אין משמעותה להתעלם מכאב או צער, אלא יש לתת מקום לביטוי כל סוגי הרגשות ממקום בטוח, הנבנה מאמון בבן הזוג וביכולת שלו להקשיב ולהכיל את הרגשות שלנו

מאת: הרב דניאל פנחסוב - מרצה ויועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט

זוגיות חיי זוגיות נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד