י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זה לא הילדים

חוקרים: ילדים אינם 'אשמים' בהתפרצות; יש לפתוח את מערכת החינוך

חוקרים באוניברסיטה העברית מפריכים את הדעה הרווחת כי פתיחת מערכת החינוך היא שהזניקה את הגל השני וקוראים לחזור ולפתוח אותה בהקדם

חוקרים: ילדים אינם 'אשמים' בהתפרצות; יש לפתוח את מערכת החינוך
חיטוי כיתה בגימנסיה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אל תאשימו את הילדים: מה לא נכתב על הילדים, שהם מפיצים את המגיפה, שלמרות שהם א-סימפטומטיים הם מדביקים, שהם מסוכנים יותר כי אין להם תסמינים ולכן אנשים מבוגרים לא נשמרים מפניהם, אבל עתה קובעים חוקרים מהאוניברסיטה העברית כי למרות מה שרבים חשבו, פתיחת מערכת החינוך לא גרמה להתפרצות הגל השני של הקורונה, בהתאם, הם קוראים לשוב ולפתוח אותה מחדש.

לישראלים רבים זכור מקרה התפרצות הקורונה בגימנסיה בירושלים, התפרצות שקיבעה את ההבנה כי פתיחת מערכת החינוך היא זו שהאיצה את התפרצות הגל השני שכעת גרם לממשלה להטיל על המדינה סגר נוסף, ודווקא בתקופת החגים, אך החוקרים שבדקו מקרים רבים ובחנו גם את המתרחש במדינות אחרות, מסיקים כי גם אם אירעו מקרי התפרצות במערכת החינוך, הרי שאלו לא הביאו עלינו את התפשטות התחלואה שכעת אנו בשיאה, עם אלפי חולים חדשים ביום ושיעור גבוה במיוחד של תוצאות חיוביות מבין הדגימות.

נציין כי דעה דומה השמיעו גם חוקרים ממדינות אחרות, שהתבססו על נתונים שזרמו מאיטליה וספרד – שתי מדינות באירופה שהגל הראשון הכה בהן קשות. כשההתפרצות שככה חזרו בהן החיים למסלולם אט אט וגם מערכת החינוך נפתחה בהדרגה, צעד שלא הביא להתפרצות נוספות של תחלואה באותן מדינות.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד