י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בשורה לגיל השלישי

דיווח: החיסון של 'מודרנה' יעיל גם בקרב מבוגרים

רוב המשתתפים בקבוצות הניסוי של החברות המפתחות חיסון לקורונה הינם צעירים. אך כעת דווח כי החיסון של 'מודרנה' נמצא יעיל גם בקרב מבוגרים בני יותר מ-70

דיווח: החיסון של 'מודרנה' יעיל גם בקרב מבוגרים
אנשי מגן דוד אדום בבית אבות צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

מתקדמים לחיסון: חברת מודרנה המפתחת חיסון נגד קורונה מדווחת כי בין אלו שקיבלו את מנות החיסון שבפיתוח כלולים גם מבוגרים שגופם הגיב לחיסון כפי שצעירים הגיבו לו. המשמעות היא כי אם אכן פיתוח החיסון יושלם והוא יאושר על ידי הרשויות, אלו שנמצאים בקבוצות סיכון יוכלו אף הם להתחסן ללא חשש.

על פי הדיווח תופעות הלוואי שמאפיינים את החיסון כוללות כאבי ראש, עייפות, כאבים בגוף, צמרמורת וכאבים באיזור ההזרקה. בשני מקרים בלבד היו תופעות לוואי קשות יותר כמו חום 39 מעלות ותשישות קשה שלא אפשרה את המשך הפעילות היומיומית של המשתתף במחקר.

החיסון נוסה בין השאר גם על 40 אנשים מבוגרים, מהם בני 70 ומעלה, שקיבלו שתי מנות של 25 או 100 מיקרוגרם בהפרש של 28 ימים ביניהם. תופעות הלוואי נצפו בעיקר לאחר מתן המנה השניה של החיסון והן גברו ככל שמנת החיסון הייתה גדולה יותר.

ההערכה היא כי אם אכן החיסון יאושר, תינתן עדיפות לחיסון אוכלוסייה שבסיכון, כמו אנשי צוות רפואי ואנשים מבוגרים שלהם מחלות רקע. עם זאת המחקר על החיסון טרם הושלם ויעברו עוד חודשים עד שהוא יאושר לשימוש ויופץ ברחבי העולם.

 

קורונה חיסון לקורונה חברת מודרנה מבוגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד