י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
להינצל מכל צער ונזק

בעקבות התחלואה: הרבי מויז'ניץ ביקש מכל חסיד 26 דולר

הרבי מויז'ניץ הכריז כי בעקבות המצב המתוח, כל חסיד יתרום 26 דולר - כמניין הוי"ה - כופר נפש לפני חג הסוכות להינצל מכל צער ונזק. "מוות לאו דווקא פירושו מיתה, אלא לפעמים מוות יכונה היפרדות, שמוכרחים להיפרד זה מזה, לא לשמוח ביחד בשמחת החג, לא להיקהל ולא להיות באחדות" 

בעקבות התחלואה: הרבי מויז'ניץ ביקש מכל חסיד 26 דולר
הרבי מויז'ניץ בחלוקת צדקה צילום: יהושע פרוכטר

אמש (שלישי) לאחר תפילת ערבית בבית האדמו"ר מויז'ניץ בבני ברק הביע הרבי את רחשי לבו בפני החסידים, אשר האזינו בשידור חי בקווים הפנימיים של הקהילה בכל רחבי תבל.

בדבריו הביע הרבי את חששו אודות המצב השורר בכלל ישראל. "עומדים אנו בימים קדושים, לקראת חג הסוכות, זמן שמחתנו. המצב בכי רע, צדקה תציל ממות", התבטא האדמו"ר. "מוות לאו דווקא פירושו מיתה, אלא לפעמים מוות יכונה היפרדות, שמוכרחים להיפרד זה מזה, לא לשמוח ביחד בשמחת החג, לא להיקהל ולא להיות באחדות" הסביר הרבי.

"איני רגוע מהמצב", התבטא האדמו"ר בכאב. "חשבתי לנפשי, הרי יש עניין גדול להרבות בצדקה לפני חג הסוכות, כידוע, סוכה כפי המובא בספרים הקדושים בגימטריה זה 'הו"יה אד"ני'. לכן נפשי בשאלתי מכל בית אב בקהילת ויז'ניץ, לתרום עד לערבו של חג לקופה מיוחדת סכום של 26 דולר, כמניין הו"יה".

"איני מבקש סכום גדול בדווקא", הסביר האדמו"ר, "כי לא לסכומים גדולים כוונתי כאן. ברצוני רק שכל אחד יתרום וייקח חבל וחלק במצוות הצדקה, ובכך נוכל לשנות את רוע הגזירה בזכות מצוות הצדקה, ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה. ובזכות מצוות הצדקה נזכה לכל הישועות, בכלל ובפרט, רפואות וישועות, בני חיי ומזוני רווחי, לנו ולכל ישראל אמן ואמן".

יצוין כי במעמד נכח מנין מצומצם של אנשים, בהם כמה מגדולי ונדיבי החסידים, אשר הוציאו על אתר סכום של כמה אלפי דולרים, אך האדמו"ר מויז'ניץ החזיר להם את הסכומים הגדולים, בציינו כי אינו חפץ כעת בסכומים אסטרונומים, אלא כל רצונו וכוונתו כעת למצוות צדקה בסך 26 דולר בלבד, כמניין הוי"ה, כאשר לכל אחד יהיה אותה זכות במצווה - יחד עשיר ואביון.

בסיום דברות הקודש, מונו בכל קהילות ויז'ניץ בכל מקומות מושביהם, גבאי צדקה מיוחדים אשר יאספו את הפדיון עד ערב חג הסוכות.

יצויין כי דבר הצדקה אשר ביקש האדמו"ר מויז'ניץ התפשטה לה כאש בשדה קוצים כאשר המוני חסידים ועמך בית ישראל, אשר אינם נמנים על חסידי ויז'ניץ מבקשים אף הם לתרום לצדקה המיוחדת כמניין הו"יה. 

מרכז חסידי ויז'ניץ מגבית סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד