י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סאגת התפקידים

פרסום ראשון: משרד המשפטים דורש ממשרד החינוך לפעול מול ביטון

במשרד המשפטים פועלים במרץ כדי להביא לסיום כהונתו מאחד מתפקידיו של מנכ"ל תנועת ש"ס חיים ביטון, שמשמש במקביל גם כמנכ"ל מעיין החינוך התורני. למרות טענותיו של האחרון כי אין כל קשר בין מעיין החינוך התורני למפלגה, במשרד המשפטים מתעקשים ופנו למשרד החינוך

פרסום ראשון: משרד המשפטים דורש ממשרד החינוך לפעול מול ביטון
חיים ביטון צילום: פלאש 90

שלושה חודשים כבר חלפו מאז הודיע המשנה ליועמ"ש, עורך הדין רז נזרי, לחיים ביטון המשמש במקביל כמנכ"ל סיעת ש"ס וכמנכ"ל מעין החינוך התורני, כי הוא לא יוכל עוד להמשיך בשתי התפקידים במקביל, במשרד המשפטים מעלים הילוך נגד ביטון.

תחילה מעט רקע: כפי שדווח, ביום י"ז סיוון פנה עורך הדין אורלי שלומאי בשם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי אל בא כוחו של חיים ביטון עו"ד עדיאל גלס, בדרישה כי ביטון יכריע באיזה משני התפקידים הוא יחזיק, שכן הוא לא יוכל להמשיך לשאת בשני התפקידים במקביל בעקבות חוזר מנכ"ל במשרד החינוך.

מאז, כאמור חלפו שלושה חודשים וביטון עדיין ממשיך לכהן בשני התפקידים במקביל. במשרד המשפטים פנו למשרד החינוך בשבועות האחרונים ודרשו מהם לפעול נגד ביטון, בכך שהם יאלצו אותו לקבל הכרעה באיזה מהתפקידים ימשיך להחזיק. במשרד החינוך הבהירו למשרד המפשטים כי הנושא יטופל בהקדם.

במענה לפניית 'בחדרי חרדים', אישרו במשרד המשפטים את הפרטים ומסרו כי "אין שינוי בעמדתנו המשפטית. בשבועיים האחרונים פנינו מספר פעמים למשרד החינוך בבקשה לבדוק ביצוע ההחלטה, כאמור במכתבו של עו"ד שלומאי, על דעת עו"ד נזרי, נמסר לנו שיטופל בהקדם, ובכוונתנו לוודא זאת בפרק הזמן הקרוב".

כעת, הנושא נמצא על שולחנם של אנשי המחלקה המשפטית במשרד החינוך, ובאם אכן במשרד המשפטים יתעקשו להכריע בנושא בקרוב, יאלץ חיים ביטון כבר בקרוב להכריע באיזה תפקיד הוא יישאר, האם כמנכ"ל תנועת ש"ס או שמא דווקא בתפקיד מנכ"ל מעין החינוך התורני.

'בחדרי חרדים' אף פנה למשרד החינוך בעניין אך שם טרם הגיבו לדברים.

כזכור, במענה לפניה שהתקבל מתנועת חדו"ש שביקשו לבחון את חוקיות כהונתו הכפולה של חיים ביטון, קבע עו"ד שלומאי בהסכמת רז נזרי, כי למרות טענות חיים ביטון שרשת המעיין מובחנת ומובדלת ממפלגת ש"ס, ואין למפלגה נגיעה או השפעה פוליטית על הצוות החינוכי של הרשת ותלמידיה - חל איסור לכהן בשני התפקידים יחד.

בהחלטה נכתב, כי "כהונתו הכפולה של מר ביטון כמנכ"ל רשת החינוך 'מעין החינוך התורני' ובמקביל כמנכ"ל מפלגת ש"ס, עומדת בניגוד לדרישות חוזר מנכ"ל משרד החינוך בעניין. הדברים אמורים ביתר שאת לאור הדוגמאות המעשיות מהשטח, שהובאו לידיעתנו על ידי משרד החינוך, המלמדות על פעילות ישירה של מר ביטון מול תלמידי ומורי הרשת".

"בהתאם לכך", נכתב בשמו של המשנה ליועמ"ש, "מר ביטון לא יוכל להמשיך ולשאת בשני התפקידים במקביל, ועליו להחליט בהקדם על פרישה מאחד מהם". עוד נכתב כי "נחשפנו בדוגמאות שונות בזמן האחרון, המצביעות על כך שישנם ממשקים בין מר ביטון לתלמידים ועובדי הוראה של הרשת. דוגמאות אלה מבססות את הטענה כי לא ניתן להפריד בין מנכ"ל הבעלות לשאר עובדי הוראה. בהתבסס על ידיעות חדשותיות שפורסמו ברשת האינטרנט, ניתן ללמוד כי מר ביטון עורך סיורים במוסדות הרשת".

חיים ביטון משרד המשפטים משרד החינוך מעיין החינוך התורני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד