י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שיאי רייטינג חדשים

"ארה"ב הפסידה": כלי התקשורת בעולם מגיבים לעימות הנשיאותי הסוער

העימות הנשיאותי שנערך אמש בין המתמודדים לנשיאות ארה"ב הנשיא דונלד טראמפ ויריבו המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, גרף שיאי רייטינג חדשים ועורר התעניינות רבתית בכל רחבי העולם • סקרנו לפניכם את התגובות של כלי התקשורת המובילים בעולם וכיצד הם פירשנו את העימות 

"ארה"ב הפסידה": כלי התקשורת בעולם מגיבים לעימות הנשיאותי הסוער
העימות הנשיאותי צילום: צילום מסך

אמש (בין שלישי לרביעי) בשעה 04:00 (שעון ישראל) נערך העימות הנשיאותי הראשון בין המתמודדים לנשיאות ארה"ב, הנשיא דונלד טראמפ ויריבו הדמוקטי ג'ו ביידן. האירוע אתמול עורר תגובות רבות ברחבי העולם. מיליונים צפו ועיתונים ופרשנים ברחבי העולם מתחו ביקורת על הטון ועל טקטיקת הדיון.

בריטניה

ה"טיימס" כתב, כי "המפסידה המובהקת ביותר מהדיון הנשיאותי הראשון בין דונלד טראמפ וג'ו ביידן היתה אמריקה". העיתון פרסם כי האירוע "לא היה דיון במובן משמעותי כלשהו", אלא "התלהמות חסרת מזג ולפעמים לא מובנת בין שני אנשי מחנה זועמים המתעבים זה את זה".

ה'גרדיאן' הבריטי תיאר זאת כ"השפלה לאומית, שאר העולם והיסטוריונים בעתיד ככל הנראה יסתכלו על זה ויבכו", נכתב בעיתון. עוד נאמר כי ביידן הוא האיש היחיד שנראה "נשיאותי מרחוק" על הבמה, ואם טראמפ יבחר מחדש בנובמבר, "חלום האפל המחריד הבלתי ניתן לצפייה, יהיה ללא ספק השורה הראשונה בהספד של אמריקה".

ה'פייננשל טיימס' הדגיש כיצד הנשיא טראמפ אמר שקרים בנוגע להונאת בוחרים וקרא לתומכיו לעקוב בקפידה בקלפיות. "טראמפ היה בוטה", נכתב. העיתון ציין גם כי סקרים שונים לאחר מכן קבעו כי ביידן ניצח.

הציוץ של טראמפ לאחר העימות

צרפת

"כאוטי, ילדותי, מתיש" - כך תיאר העיתון הצרפתי 'ליבריישן' את הדיון ביום שלישי. 'לה מונד' כינה זאת "סערה איומה", וקבע כי הנשיא ביקש "לדחוק את יריבו מהצירים שלו בהפרעות קבועות על ידי לעג לתשובותיו".

'לה פיגארו' קבע כי ביידן "סירב באופן שיטתי לשחק את משחק יריבו". בזמן שמר טראמפ ניסה להתעמת ישירות עם המתמודד שלו, כשהוא מצביע אליו ופונה אליו ישירות, מנגד המועמד הדמוקרטי דיבר יותר לצופים והסתכל ישירות למצלמה.

עוד קבע העיתון, כי "סביר להניח שלמצביעי טראמפ לא היו ספקות ביחס למועמד שלהם, למרות הופעה לא משכנעת. אך לאילו של ביידן, לעומת זאת, היה אישור לכך שהדמוקרט מסוגל להתאים ליריבו האימתני, ואף העמיד אותו במגננה".

גרמניה

'דר שפיגל' נתן לאירוע את הכותרת "דו קרב טלוויזיה כמו תאונת דרכים". במאמר שכותרתו "חלק אגרוף, חלק משחק", כתב ה'דויטשה צייטונג': "גם טראמפ וגם ביידן יכלו ללכת הביתה מרוצים מכיוון שמבחינת הצגה התיאטרונית, שניהם עשו את עבודתם כראוי. דונלד טראמפ שיחק את דונלד טראמפ, ג'ו ביידן שיחק את ג'ו ביידן, והאוהדים היו צריכים לאהוב את זה".

העיתון Die Welt קבע כי הדיון גילה מעט מאוד על מדיניות. "והכי חשוב, זה הראה שלאמריקה יש נשיא שהתנהגותו בולטת וחסרת שליטה עצמית - אבל זה לא בדיוק חדשות", נכתב. מר ביידן לעומת זאת לא היה מועמד מלהיב אלא "לפחות מישהו עם שכל ישר ואישיות יציבה" שאולי "יחזיר לבית הלבן משהו כמו נורמליות".

הציוץ של ביידן לאחר העימות

איטליה

"מעולם לא שקעה הפוליטיקה האמריקאית כל כך נמוך", כתב העיתונאי שמסקר את אמריקה לעיתון 'לה רפובליקה', ותיאר את הדיון כ"כאוטי, רועש, ומבוסס על זלזול הדדי".

ה'קוריירה דלה סרה' קבע, כי סירובו של הנשיא טראמפ לגנות את העליונות הלבנה הוא "מסר לאמריקה השחורה".

רוסיה

שדרן אחד הגדיר זאת כ"חילופי עלבונות של שעה וחצי", ואילו שדרן אחר אמר כי אין "שום דיאלוג בונה". "היריבים המשיכו להפריע זה לזה ובמקום דיון מאוזן הם בחרו בדרך העלבונות ההדדיים", קבע ערוץ הטלוויזיה NTV הפרו רוסית.

סין

אתרי התקשורת הרשמיים בסין התעלמו באופן כללי מהדיון בארה"ב, למרות שחלקם כתבו כיצד שני המועמדים השתמשו בסין כדי לתקוף את יריבם.

ה"טיימס" הסיני כינה את הוויכוח, "הכאוטי ביותר אי פעם" וציין כי טראמפ "כיוון דווקא נגד סין בכך שהוא האשים אותה במגפת הקורונה והמצוקה הכלכלית בארה"ב".

הודו

ערוץ החדשות בשפה ההינדית AajTak האשים את שני המועמדים ב"התלהבות בוץ", ואילו השדרן של Times Now אמר כי הדיון "פגום בנגיעות אישיות ובדוקרנים פוליטיים".

הפרשנות החזקה ביותר הגיעה מה"טיימס" של הודו, העיתון הנמכר ביותר בשפה האנגלית במדינה, השווה את הדיון ל"היאבקות בוץ". "ארה"ב הביכה את עצמה לפני העולם במשך 100 דקות", נכתב.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד