ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סקר מטריד

63% אחוזים ממשתמשי הקומה הכשרה חווים חסימות בניגוד לשביעות רצונם

בהמשך לביקורות על פעילות העמותה המפעילה כביכול את ועדת הרבנים לענייני תקשורת, נערך לאחרונה סקר מקיף שבוצע על ידי מכון המחקר 'אסקריא' שבחן את הרגלי צריכת הסלולר של הציבור החרדי. הסקר חושף את היקף הפגיעה של 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' במאות אלפי מחזיקי הטלפונים הכשרים

63% אחוזים ממשתמשי הקומה הכשרה חווים חסימות בניגוד לשביעות רצונם
טלפון כשר. אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

בחודשים האחרונים החלו כלי התקשורת לעסוק בהרחבה בהתנהלותה של 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' שמחזיקה, הלכה למעשה, מאות אלפי בעלי סלולרי כשר בשליטתם. הטענות נגד התנהלותה השערורייתית והמתעמרת של הוועדה רבות ומגוונות, והן נוגעות למגוון רחב במיוחד של אספקטים צרכניים, רגולטוריים וקהילתיים.

כזכור, רשם העמותות הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לפרק את ועדת הרבנים לענייני תקשורת, בבקשת הפירוק טוען רשם העמותות כי פעילות ועדת הרבנים נעשית בניגוד לחוק ולמטרות העמותה, וכי עולה חשש שעמותת ועדת הרבנים מאפשרת לגורמים עסקיים לעשות שימוש בשמה במטרה לגרוף רווחים לכיסים פרטיים בניגוד לחוק.

עוד טען רשם העמותות בבקשת הפירוק כי החסימות נעשות מבלי שדנו בנושא עם הרבנים במוסדות העמותה, כך שעולה חשש שהחסימות נעשות בפועל על ידי גורמים פרטיים במטרה לגרוף רווחים.

חבר העמותה הגאון הרב צבי פרידמן פנה לחברות התקשורת והתרה בפניהם כי הוראות חסימות המספרים הגורפות המגיעות אליהם אינן מגיעות מהגורמים המוסמכים בעמותה, ואין לחסום טווחי מספרים מבלי שיש הסבר על כל מספר ומספר מדוע נחסם.

לאור הטענות הקשות שהעלה רשם העמותות בבקשה לפרק את ועדת הרבנים, פרסם שר התקשורת יועז הנדל שימוע שנועד למנוע חסימות מספרי חירום וחובת נימוק חסימות אחרות זאת במטרה למנוע את חסימות המספרים השרירותיות הפוגעות בציבור.

בימים אלו מתפרסם סקר מיוחד שערך מכון המחקר 'אסקריא' עבור חברת ימות המשיח החושף נתונים בלתי נתפסים באשר לנזקים אותם סופגים הצרכנים החרדים כתוצאה מהתנהלות הוועדה. לדוג', כאשר קרוב לשני שליש מהנשאלים דיווחו כי הם חוו חסימת מספרים ושיחות בניגוד לרצונם, ורק כשליש מעוניינים בהמשך המונופול של ועדת הרבנים ואי מתן אפשרות לוועדות רבנים חדשות להיכנס לתחום.

במענה לשאלה האם צריך לאפשר לוועדות כשרות נוספות להיכנס לתחום ולפקח על כשרות הטלפונים במספרים מהקומות הכשרות, רק 34% מבין מחזיקי הטלפון הכשר השיבו כי יש לשמור על מונופול ועדת הרבנים בעוד ש-48% מהמשיבים סבורים שיש לאפשר לכשרויות נוספות לעשות שימוש בקומת המספרים הכשרה, ל-18% מהנשאלים שמחזיקים טלפון כשר אין עמדה בנושא זה.

עוד נשאלו המשתתפים "האם אתה נתקל בחסימות מספרים שאינן לשביעות רצונך?" ו- 63% ממחזיקי הטלפון הכשר השיבו שנתקלו בחסימות מספרים שלא לשביעות רצונם בעוד 37% בלבד לא נתקלו בחסימת כאלו.

ועדת הרבנים לענייני תקשורת יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד