ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אתרוגי "חזון איש" מהודרים

צפו: כך יחגגו את חג הסוכות בבתי הסוהר בישראל

כיפות בד, בדים לסוכה, סכך, לטות, חומשים וארבעת המינים: כבכל שנה נערך שירות בתי הסוהר לחגי תשרי בכדי לאפשר את קיום החגים כהלכתם • בימים האחרונים חולקו כ-1,050 ערכות של ארבעת המינים בכלל יחידות ומחוזות שב״ס לכלואים ולסגל ונבנו סוכות באגפים

צפו: כך יחגגו את חג הסוכות בבתי הסוהר בישראל
סוכות בשירות בתי הסוהר צילום: שב"ס

כבכל שנה נערך שירות בתי הסוהר לחגי תשרי בכדי לאפשר את קיום החגים כהלכתם. השנה נערך שב״ס תחת מגבלות התקופה ובצילו של משבר הקורונה. לקראת חג הסוכות התשפ״א נבנו על ידי רבני שב״ס בסיוע סוהרי היחידות ואסירי האגפים סוכות באגפי כליאה שונים - מהאגפים התורניים ועד אגפי הסינון והבידוד הרפואי.

באגפים בהם הייתה סוכה מרכזית בעבר, נרכשו ונבנו סוכות נוספות על מנת לצמצם את מספר היושבים בה ולאפשר את קיום מצוות החג בהתאם להלכה מחד ובהתאמה לכללי התו הסגול והנחיות משרד הבריאות מאידך.

סוכות בבית הכלא // צילום: שב"ס

לקיום מצוות הישיבה בסוכה יכנסו האסירים בקבוצות קטנות על מנת לקיים בעצמם את המצווה ולאפשר גם לבאים אחריהם את קיומה. בנוסף נרכשו וחולקו כיפות בד, בדים לסוכה, סכך, לטות, חומשים וכיוצא בזה.

בימים האחרונים חולקו כ-1,050 ערכות של ארבעת המינים בכלל יחידות ומחוזות שב״ס לכלואים ולסגל, בין הערכות של ארבעת המינים שחולקו חלקם ברמת הכשרות המהודרת ״מהודר א׳ א׳״ הן לספרדים והן לאשכנזים כולל אתרוגים מזן ״חזון איש״ ו״קלבריא״. ערכות ארבעת המינים חולקו גם לבתי המשפט ברחבי הארץ, שם גם נבנו סוכות בכדי שהעצורים המגיעים לבתי המשפט יוכלו לקיים את מצוות החג.

סוכות בבית הכלא // צילום: שב"ס

בכל האגפים נרתמים האסירים בחפץ לב לבנות את הסוכה יחד תחת מגבלות הקורונה. האסירים חשים השנה את המרחק ביתר שאת ומציינים כי אמנם בחג הסוכות השנה הצליחה הקורונה לקחת את הגשמיות, אבל הרוחניות והאמונה מתחזקים בעת קיום המצוות.

סוכות בבית הכלא // צילום: שב"ס

בבית סוהר ׳רימונים׳ הקישוטים הם בעלי נושא אחיד אותו קבעו האסירים במסגרת פעילות משותפת של מרכז החינוך ומערך הרבנות. הקישוטים כוללים משפטים ופסוקים מהתורה סביב נושא השמחה: שמחה כדרך חיים וצמיחה על ידי שמחה בתוך המשבר. המטרה היא ליצור אווירה מחזקת, לגרום להתעוררות הנפש ולחוש את חשיבות השמחה בחיינו.

רבני היחידות שנערכו יוודאו את המוכנות לחג וקיומם של כלל פרטי הדת וקיום הנחיות הכשרות. בהמשך יפעילו רבני היחידות את שמחת בית השואבה במהלך חול המועד מאחורי המסכות ובמתכונת מצומצמת. למרות המגבלות והאתגרים אותם מציבה התקופה, שירות בתי הסוהר ממשיך לפעול בכל הדרכים כדי להיאבק בהתפשטות הקורונה בין כתלי בית הסוהר ולצד זה ימשיך לאפשר את פולחן הדת לכל הכלואים בכל ימות השנה ובדגש על חגי תשרי.

סוכות בבית הכלא // צילום: שב"ס

שירות בתי הסוהר סוכות ארבעת המינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד