י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"נגיע לפת לחם"

בעלי העסקים החרדים זועקים ומתריעים מגל פיטורי נשות אברכים

"אלפי בעלי עסקים נמצאים בסכנת קיום מיידית! אלפי עובדים מתוך הציבור החרדי, בתוכם בני תורה משלימי הכנסה נמצאים במסלול בטוח בדרך לגל פיטורים המוני". כך במכתב ששיגרו פורום בעלי העסקים החרדים לח"כים החרדים

בעלי העסקים החרדים זועקים ומתריעים מגל פיטורי נשות אברכים
מחשבים צילום: pixabay

המשבר הכלכלי שחוצה את המגזרים מביא בימים האחרונים להקמת פורום בעלי עסקים חרדים שיוצאים היום (רביעי) בזעקה על המשך קיומם ומשגרים מכתב דחוף אל חברי הכנסת החרדים בדרישה לסיוע, ומתריעים מפני גל פיטורים של נשות אברכים.

קבוצה של בעלי עסקים חרדים התאגדו ושיגרו מכתב אל חלק מחברי הכנסת החרדים בו הם טוענים כי "כשכל העסקים ממוקמים בריכוזים החרדיים ובמרכזי קניות בערים החרדיות. עסקים אלו הם הראשונים להיפגע ממשבר הקורונה, בקשיים המתאפיינים בצרכים הייחודיים של כח הקנייה החרדי בערבי החגים".

לטענתם, הקורונה הביאה להפסד של 55% מהרווח השנתי, "לכל בעלי העסקים מתחומים אלו ישנם שני שיאי מכירות מדי שנה - ערב חג הפסח וערב חג הסוכות. 35% מההכנסה השנתית של עסקים אלו הם בשבועיים שלפני חג הפסח, 20% מהמחזור השנתי הוא בשלושת הימים שלפני חג הסוכות. מדובר באלפים רבים של בעלי עסקים בכל רחבי הארץ שההגבלות שהוטלו בחודש זה הינם מכת מוות עבורם".

הם מציינים כי "דבר אשר מעמיד אותם בסכנת קיום ממשית ואת אלפי המועסקים על ידם בסכנת פיטורין. אלו אלפי בעלי עסקים שפרנסתם מושתתת באופן מובהק מימי המכירה הכי מרכזיים בערבי החגים, מה שלמרבה הצער נמנע מאיתנו השנה״, הם מתריעים בפני הח"כים כי "אלפי בעלי עסקים נמצאים בסכנת קיום מיידית! אלפי עובדים מתוך הציבור החרדי, בתוכם בני תורה משלימי הכנסה נמצאים במסלול בטוח בדרך לגל פיטורים המוני. גם נשות האברכים לומדי התורה עובדות ומתקיימות מעסקינו השונים – בעמדות המכירה, בראיית חשבון ועוד, וכל יום בו אנו עוצרים את עסקינו בשבילם זה עוד יום לחזור הביתה ללא המינימום הנדרש".

יוזמי הפורום מציינים עוד כי "לאורך כל תקופת הקורונה עמדנו נפעמים נוכח המערכה אותה ניהלתם עבור עולם הישיבות והכוללים והמשך קיומו של עולם התורה ודווקא בשל כך אנו פונים אליכם בזאת בבקשת עזרה, רגע לפני שאלפי בעלי עסקים כמונו ימצאו את עצמם ברחוב ממש. כמי שלאורך שנים ארוכות נמצאים בקשרי מסחר הדוקים עם עולם התורה, הת"תים, הישיבות והכוללים, דבר הכרוך בהנחות משמעותיות ובהסדרים מיוחדים הבאים לקראת הציבור, הפעם הגיע תורנו לבקש את התערבותכם".

בעלי החנויות בריכוזים החרדים לא מסתפקים במענק שקיבלו כמו כל בעלי העסקים, וטוענים כי "אף מענק לא יכסה אפילו חלק קטן מההפסדים אותם אנו סופגים כתוצאה מההחלטה על הסגר, מה שאילץ אותנו לסגור את עסקנו על מנעול ובריח בימי השיא של ערב החג". לטענתם, "בשבועיים הכי קריטיים העסקים שלנו סגורים. ההגבלות מאלצות את בעלי העסקים לחפש דרכים שונות ומשונות למכור בכל מחיר, על מנת שלא להגיע לפת לחם".

כעת הם דורשים מהנציגים החרדים, וכן משר הבריאות ויו"ר ועדת הקורונה ״כמי שמרימים את דגלי נפגעי הקורונה בתחומים מגוונים – אל תשכחו את הדגל שלנו – בעלי העסקים המחוברים לעולם החרדי, מעריכים את לומדי התורה, מסייעים בעדם, אך צריכים את עזרתכם המיידית בתמיכה בלתי מסויגת לצד תמיכתכם ומאמציכם ללומדי התורה".

בעלי עסקים פיצוי בעלי עסקים קורונה נשות עסקים נשות הייטק חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד