י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים

הלבלרים הסרוגים במפגן הסתה נגד גדולי ישראל וציבור יראי ה'

תקופת החגים בצל נגיף הקורונה והלחץ הפחד והדאגה מה ילד יום שבשו כנראה את מצפונם של חלק מהלבלרים בני התנועה הציונית הדתית • במתקפה משולחת רסן פוערים הסג"לים, ביגמן גרינצייג ועוד... את פיהם וחרצובות לשונם נגד הציבור החרדי הסר למשמעת גדולי ומאורי הדור

הלבלרים הסרוגים במפגן הסתה נגד גדולי ישראל וציבור יראי ה'
דתיים מרקדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משחר תקומתה של הציונות הדתית ידעו יחסי התנועה עם ציבור יראי ה' עליות ומורדות. בתקופה האחרונה היה נראה מעל לפני השטח שהצדדים מקיימים את ציווי האמרה 'חיה ותן לחיות', כאשר כל ציבור מביט אל קרבו ומתנהל בדרכו.

מידי פעם צצו תקריות אשר הצדדים ביקשו זה את עזרת זה. לדוגמא בתקופת ההתנתקות ביקשו חברי התנועה הציונית את עזרת אחיהם החרדים במאבקם, הצודק יש לומר. ואילו כשפקידי הממשל התעמרו בציבור החרדי זעקו החרדים למה לא רואים יותר את התגייסותם של חברי התנועה הציונות הדתית לצד  מאבקם.

כך או כך, כאמור על פי רוב היחסים זרמו על מי מנוחות. ביממה האחרונה נראה שיש חלק בקרב הלבלרים בציונות הדתית המבקשים לפוצץ את עדינות ומרקם היחסים, ולנפץ הכל אל פני המציאות הקשה איתה מתמודדים כל יושבי תבל בכלל ותושבי ארץ הקודש בפרט, בימים אלו עם הנגיף המשתולל.

עמית סגל מבכירי העיתונאים בישראל ובן הציונות הדתית החליט שהוא צריך לבוא ולהציל את הציבור החרדי מעצמו, ותקף "דווקא אוהבי החרדים צריכים לומר להם את האמת: באין הנהגה פוליטית או רבנית, מי שיינזקו הכי קשה הם דווקא רוב החרדים שכן מקפידים על ההנחיות. הם יידבקו ראשונים משכניהם שנהגו בהפקרות, והם יסבלו מהתדמית שתדבק - גם אם לא בהגינות - בציבור החרדי כולו. זה הזמן לעשות מעשה לפני שיהיה מאוחר מדי".

עקיבא ביגמן אף הוא עיתונאי בן לתנועת הציונות הדתית וכתב בחינמון 'ישראל היום' הגדיל לעשות ופער את פיו ושחרר את חרצובות מקלדתו בהשתלחות בוטה וחסרת מעצורים "צריך לומר בכנות. המשבר המרכזי של הקורונה לא קשור להפגנות. המוקד נמצא כעת במגזר החרדי, שיש בו אינספור בעיות קשות בכל הנוגע לאורח החיים המודרני והיכולת בכלל לקיים הנחיות או שגרת קורונה. אין לזה שום קשר למה שקורה בהפגנות בבלפור. האתגרים והבעיות שיש עם הציבור הזה עמוקים ועתיקים. באופן מזרה אימה רבים רואים במגיפה הזדמנות פז לקיים קידוש השם או כל מיני מיתוסים דתיים אחרים, והם מסכנים ציבור שלם מתוך אמונות דתיות או תקוות שווא. לא כל הציבור החרדי כך, ויש הבדלים בין ליטאים לחסידים מסוימים, אבל זה לא משנה, מכיוון שעם אחד אנחנו ומערכת בריאות אחת לכולנו, להתנהלות הזו יש מחירים כבדים על כולם".

הנעשה בבני ברק ומאה שערים הוא לא פולקלור או נושא לשיח על היחס לחרדים או האדמו"רים והמודרנה", אלא לפעולה נמרצת ומהירה. אמת, נושא ההפגנות מייצר בעיה שכן אי אפשר לייצר חוקים סלקטיביים. מסכים עם זה לחלוטין. ואני גם מבין מדוע הפוליטיקה שמה את הימין עם החרדים, וזה לגיטימי שיש לרבים רצון להגן או להצדיק את הציבור הזה. אבל צריך להיות כנים: הטישים והחגיגות היו ממשיכים גם אם לא היה שמאלני אחד בבלפור" הוסיף ביגמן להשמיץ.

עוד הגדיל ביגמן ופער את פיו נגד גדולי ישראל המתווים לציבור יראי ה' את הדרך ילכו בה, "תחום המושב החרדי עולה לנו ביוקר. הייתה להנהגת הציבור ההזדמנות להראות בגרות, להתגייס לגודל השעה, להתנער מהרגלים וקיבעונות ישנים ולהציג גרסה אחראית, ריאלית ורצינית של הנהגה רבנית. היה יכול להיות פה מופת של קידוש השם והתעלות ציבורית. אבל ההזדמנות הזו חלפה. ההנהגה החרדית כשלה, והפוליטיקה של המחנה הלאומי וה'בלוק' מעצימים כשל שכבר מגיע לנקודת אל-חזור. נתניהו נושא פה באחריות מלאה ועליו להכנס לעובי הקורה במהירות בלי תירוצים והשוואות. כן יפגינו, לא יפגינו, זה לא ישנה אמת עובדתית הבסיסית: הקרב על הקורונה יוכרע ברחוב החרדי. לא בבלפור".

גם העיתונאים הסרוגים אראל סגל ואבישי גריניצייג חשו שאין הם יכולים לעמוד אל מול הזוהמה וקפצו אף הם אל בריכת המטנפים, סגל החליט וקבע "ביגמן צודק".

העיתונאי אבישי גרינצייג מגלובס כתב הבוקר על חלקים במגזר החסידי. "פצצה מתקתקת. אפס משילות". 

לשמע האמירות הנלוזות של לבלרי הציונות הדתית אין לנו אלא דברי הברייתא בסוגיית שנאת עם הארץ לתלמידי חכמים, "מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור".

דווקא מציבור המחשיב עצמו ליראי ה' מצופה להבין להפנים ולדעת "דור דור ודורשיו", ואנו אין לנו אלא דעת תורה צרופה, וגם את מתקפת הטלת הרפש הזו נעבור בגאון!  בכל דור ודור עומדים עלינו... והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם.

"כל עוד שהנר דולר אפשר עוד לתקן".

ציונות דתית דברי הסתה עמית סגל אבישי גרינצייג אראל סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 234 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד