י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חילוקי דעות ב'כחול לבן'

השרה החרדית תוקפת את מתנגדי הגבלת ההפגנות

החוק שמגביל את ההפגנות בתקופת הסגר חוצה את 'כחול לבן', גם אחרי שהחוק עבר ברוב קולות במליאת הכנסת. אלה שהצביעו נגד הסבירו את עצמם, מי שהצביע בעד מתנצל ויש את השרה עומר ינקלביץ' שלא מתנצלת ודביקה בהצבעתה: "בני גנץ קיבל הלילה החלטה קשה, אבל ערכית ומנהיגותית"

השרה החרדית תוקפת את מתנגדי הגבלת ההפגנות
שרי כחול לבן מתפטרים לטובת הנורבגי צילום: באדיבות המצלם

סאגת ההפגנות לא יורדת מסדר היום: גם בתום הדיון הסוער וחקיקת תיקון חוק הקורונה שמגביל את ההפגנות, ב'כחול לבן' הדעות חלוקות, בעוד שניים מחברי הסיעה הצביעו נגד, שרה אחת נעדרה ושר שמתנצל בפני הבוחרים, השרה החרדית מ'כחול לבן' לא מתנצלת ואף תוקפת את המתנגדים.

אמש בהצבעה הביעו חברי הכנסת מיקי חיימוביץ׳ ורם שפע התנגדות לחקיקה, והצביעו נגד החוק בשעת מעשה, לצד השרה אורית פרקש הכהן שנעדרה מההצבעה, כשהיום (רביעי) השר יזהר שי מתנצל בפני תומכי 'כחול לבן'.

חבר הכנסת רם שפע, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, הסביר את התנגדותו בכך, שזאת לא הייתה החלטה פשוטה, אך לדבריו, "בניגוד לעמדת הקואליציה הצבעתי הלילה נגד החוק להגבלת הפגנות. אנחנו בסיטואציה בריאותית קיצונית, אבל בשום אופן ובשום מצב לא נכון לעגן בחקיקה הגבלה של הזכות להפגין".

שפע תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר: "מה שבעצם קורה פה, זאת אובססיה קיצונית ומסוכנת של נתניהו להשתיק את ההפגנות בבלפור והיגררות תודעתית של כולנו לתוך העיסוק בזה במקום במשבר האדיר שמתחולל סביבנו ובאינסוף הסוגיות הבוערות שמצריכות טיפול".

עוד ציין חבר הכנסת שפע כי "חשוב לי שתדעו שאף אחד מחבריי בכחול לבן לא אוהב את החוק הזה ולכולם ברור שההגבלות האלו חייבות להיות זמניות ולהתבטל בשנייה שהסגר יוקל. בשבועות הקרובים, אתם תמצאו דרכים יצירתיות למחות ואני, יחד עם חבריי, אעשה הכול כדי לוודא שזה אכן יהיה איסור זמני שיהפוך לפסיק נשכח בדפי ההיסטוריה של הדמוקרטיה שלנו".

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' מ'כחול לבן', המכהנת כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת, כתבה: "כמעט כל נבחר ציבור מגיעה לשעת מבחן, שבה הוא עומד ומחליט אם הוא פועל לפי הכללים המקובלים במערכת הפוליטית וההסכמים קואליציוניים, או שהוא בוחר לקחת צעד שעלול לגבות ממנו מחיר ברמה האישית, אבל חשוב בעיניו".

"היום", ציינה חיימוביץ', "זוהי שעת המבחן שלי, זוהי שעת מבחן בכל מה שנוגע לדמוקרטיה, לחופש הביטוי, חופש הפרט וחופש התנועה. בנוסף, זוהי גם שעת מבחן לאמון הקלוש שעוד נשאר בין המערכת הפוליטית לבין האזרחים בישראל".

היא הוסיפה ותקפה את התנהלות הממשלה והעומד בראשה, "אני נגד החוק להגבלת הפגנות שעומד להצבעה הלילה. אני מרגישה שהסגר הכללי יכול היה להימנע, אם רק ראש הממשלה - שהיה אמור להיות המבוגר האחראי היה מקבל החלטות ענייניות, שלא נגועות באינטרסים סקטוריאליים, אישיים ופוליטיים", כשהיא הדגישה "אני מצביעה היום בהתאם לצו מצפוני".

גם שר המדע הטכנולוגיה והחלל יזהר שי שאיים להתפטר בראשית השבוע מהממשלה בעקבות הגבלת ההפגנות שיגר מסר לתוכמי ׳כחול לבן׳ שיגר מסר לפעילי המפלגה, "אני מודע לאכזבה הגדולה. גם לכעס שלכן/ם. אני חושב שהם מוצדקים. אכזבנו אתכן/ם ואין לי אלא להתנצל על כך. לא היינו צריכים ליפול בפח שטמנו לנו", כתב.

מנגד, השרה החרדית עומר ינקלביץ' תקפה את מתנגדי החוק והבהירה כי היא "לא מתנצלת על הצבעתי הלילה בעד החוק, שבסגר מלא, מגביל כל התקהלות-כולל הפגנות, בכפוף להנחיות הבריאות".

לדברי שרת התפוצות ינקלביץ׳, "הפגנות הן זכות יסוד דמוקרטית בסיסית חשובה, אבל הן לא עומדות מעל הזכות של כולנו לחיים. גם חופש הדת לא עומד מעל קדושת החיים, ולכן בתי הכנסת נסגרו, למרות הכאב העצום למתפללים".

עוד הבהירה השרה כי "בני גנץ קיבל הלילה החלטה קשה, אבל ערכית ומנהיגותית. החלטת מפקד שיודע משהו על שדה קרב ועל ערך החיים. עמד בלחצים והצביע בעד חיי האזרחים".

מפלגת כחול לבן עומר ינקלביץ' ההפגנות בבלפור מיקי חיימוביץ רם שפע יזהר שי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד